Jak szybko schudnąć z brzucha? 10 sprawdzonych sposobów

Sposób na płaski brzuch

To jeden z częściej przewijających się u mnie tematów. Wiele osób zadaje mi pytanie „Jak szybko schudnąć z brzucha?” Postanowiłem więc zebrać w jednym miejscu kilka porad na ten temat.

Kiedy powinnam/powinien się zacząć odchudzać?

Zacznijmy jednak od tak postawionego pytania. Chciałbym, żebyśmy się jasno zrozumieli. Nie namawiam nikogo do odchudzania w momencie, gdzie pojawia się jedna czy druga fałdka. Nie popadajmy w przesadę. Oczywiście kwestie wizualne są dla nas istotne, ale też nie powinny być przyczyną radykalnych działań.

Odchudzanie warto zacząć w momencie, gdy nasze BMI odbiega od normy. Wzór na jego obliczenie pewnie większość zna, ale i tak warto podać jeszcze raz. Indeks masy ciała to masa podzielona przez wzrost (podany w metrach) do potęgi drugiej. Prawidłowe BMI to wartość między 18,5 a 24,99. Powyżej tej ostatniej liczby zaczynają się problemy. Najpierw nadwaga (do 29,99), a potem kolejne stopnie otyłości. I właśnie po przekroczeniu tej pierwszej wartości powinniście zacząć się odchudzać.

Do czego prowadzi nadwaga:

  • Problemy z sercem (zwiększone ryzyko zawału)

  • Problemy z układem kostnym (spore obciążenia)

  • Cukrzyca

  • Schorzenia pęcherzyka żółciowego

  • Problemy z układem oddechowym

  • Niska samoocena

  • Zwiększone ryzyko depresji

Myślę, że wystarczy to każdemu do rozpoczęcia walki z nadmiarem kilogramów. Oczywiście negatywnych skutków nadwagi jest dużo więcej.

Jak szybko schudnąć z brzucha?

Dlaczego skupiam się akurat na nim? Bo to właśnie z tego miejsca naszego ciała najtrudniej pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jeśli próbowaliście się odchudzać, to doskonale wiecie o czym tutaj mówię. I dodatkowo nadwaga właśnie na brzuchu wygląda zdecydowanie najgorzej. I o tym też nikogo nie przekonywać nie muszę:). Aby szybko schudnąć z brzucha warto trzymać się poniższych wskazówek. Część z nich jest dość prosta. Inne będą wymagały zdecydowanie więcej zaangażowania z Waszej strony. Ale zaczniemy od banału.

Skuteczne odchudzanie z brzucha - woda

1. Woda na diecie

Oczywiście nie działa to w ten sposób, że samo jej picie wystarczy, by pozbyć się nadwagi. Prawda jest jednak taka, że żadna dieta na płaski brzuch nie obędzie się bez zasady związanej z wodą właśnie. Podchodzę jednak do tej kwestii inaczej, niż większość tekstów, które możecie poczytać na ten temat. Zwykle brzmi to „co najmniej 1,5 litra wody dziennie”.

Pijcie tyle wody, ile potrzebujecie. To niekoniecznie musi być taka ilość. Woda nie tylko „zmniejszy” apetyt, ale dostarczy składników mineralnych. Tych ostatnich często brakuje w czasie odchudzania. I jedna ważna sprawa o której często się nie wspomina. Wodę dostarczasz do organizmu również jedząc warzywa i owoce:).

2. Zadbaj o sen

W tym wypadku sprawa jest niezwykle prosta. Sen to czas w którym Twój organizm się regeneruje. Tak pod względem fizycznych, jak i psychicznym. Problemy ze snem mogą skutkować gorszym funkcjonowaniem poszczególnych części organizmu (w tym również układu pokarmowego). To jedna sprawa.

Problemem będzie również gorsze samopoczucie i zwiększona produkcja tzw. hormonów stresu. Część osób reaguje na to, chudnąc. Niestety z dużym prawdopodobieństwem należy do ludzi zajadających stres. Efekt jest taki, że zamiast szybko schudnąć z brzucha, dorobisz się dodatkowych kilogramów.

3. Węglowodany złożone, ale nie zapominaj o prostych

Z jednego bardzo prozaicznego, a zarazem praktycznego powodu. Cukry proste zwykle przyjmujemy pod postacią przekąsek, napojów gazowanych i słodyczy. Wszystkiego co na diecie jest oczywiście zakazane. Tylko, że ciężko będzie. Zwłaszcza na początku. Zapewnij więc pewną dawkę cukrów prostych z owoców.

Jeśli chcesz szybko schudnąć z brzucha, musisz w swoim jadłospisie uwzględnić węglowodany złożone. To oczywiste. Na jakie produkty postawić? Podstawa to te pełnoziarniste. To między innymi płatki owsiane, otręby, grube kasze i brązowy ryż. Węglowodany złożone znajdziesz również w roślinach strączkowych.

4. Pamiętaj o błonniku

Jeśli chcesz szybko schudnąć z brzucha (ale też z ud i tzw. boczków), musisz pobudzić perystaltykę jelit. Błonnik zapewni też uczucie sytości. Skutek jest oczywisty i jak najbardziej wymagany. W ciągu dnia zjesz mniej. No chyba, że lubisz się opychać na siłę. Trochę trudno wtedy będzie pozbyć się nadmiernych kilogramów.

O roli błonnika i jego źródłach przeczytasz między innymi w tym moim wpisie. Tutaj droga na skróty. Surowe warzywa (ze szczególnym uwzględnieniem korzeniowych), owoce (jabłka, gruszki), rośliny strączkowe i produkty pełnoziarniste. Większość pojawiła się już wyżej.

Skuteczne odchudzanie - warzywa

5. Postaw na warzywa

Już w zasadzie napisałem dlaczego (błonnik), ale to niejedyny powód dla którego Twój jadłospis powinien mieć sporo warzyw. W czasie diety często dochodzi do niedoborów witamin i pierwiastków. Nierzadko tych najbardziej istotnych w czasie odchudzania. Natomiast najbardziej powinno Cie interesować to, że niedobór witamin i pierwiastków może mieć bardzo negatywny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu.

Warzywa w diecie dodadzą też kolorytu Twoim potrawom. To bardzo istotne, bo w pewnym stopniu pozwala uniknąć największego wroga w czasie walki z nadmiarem kilogramów. Monotonni. Korzystaj z warzyw, jeśli chcesz szybko schudnąć z brzucha prawie bez oporów. Unikaj jedynie dużych ilości ziemniaków, kukurydzy i zielonego groszku (zwłaszcza tego z puszki).

6. Korzystaj z przypraw

Po pierwsze pozwolą one stworzyć dużo bardziej smaczne potrawy. To co jada się na diecie zwykle nie jest zbyt dobrze kojarzone. Tym bardziej, że musisz ograniczyć sól, która „wzmacnia” smak potraw. Na szczęście z innych możesz korzystać bez obaw. Takich, które same z siebie wspomagają proces spalania tkanki tłuszczowej. Mam tutaj na myśli chili i pieprz. Ale też całej masy ziół o wielu ciekawych właściwościach. Bazylia, mięta, rozmaryn, oregano – jest w czym wybierać. W ogóle temat roślin wspomagających odchudzanie jest bardzo ciekawy.

7. Ćwiczenia na płaski brzuch

Do samej aktywności odniosę się punkt niżej, natomiast tutaj skoncentrujemy się na konkretnym efekcie. Kiedy ktoś pyta mnie o ćwiczenia na płaski brzuch, to zamiast opowiadać o tym, odsyłam na Youtube. A dokładniej do treningów Moniki Kołakowskiej. Jest tego sporo, poniżej przykład. Jedyne co dodam od siebie, to to, że z tymi ćwiczeniami spokojnie poradzą sobie nawet amatorzy.

8. Postaw na aktywność fizyczna

To jaki wybierzesz, jest zależne wyłącznie od Ciebie. Na przykład ja uprawiam wspinaczkę. Nie zamierzam Cie do niej namawiać. Nie dlatego, że to zły rodzaj aktywności na początek. Bardziej chodzi o to, aby wybór był dostosowany do Twoich obecnych możliwości. Jeśli więc do tej pory Twoja aktywność była raczej mizerna, zacznij od czegoś „delikatnego”. Ba, na sam początek wystarczą regularne półgodzinne spacery. Potem może bieganie, albo rower. Ważne, aby pojawiła się jakakolwiek aktywność fizyczna.

Chodzenie po górach a odchudzanie

Oczywiście w żadnym wypadku nie odmawiam prawa do pójścia na siłownię, czy klubu fitness. Jeśli chcesz szybko schudnąć z brzucha, to będą one wartością „dodaną”. Natomiast jedna ważna sprawa. Podchodź do treningów z głową. Kontuzja może szybko zniweczyć plan odchudzania.

9. Białko i kwasy tłuszczowe w menu

W sumie mógłbym je rozbić na dwie porady, ale często współwystępują one w produktach żywnościowych. Oba składniki są ważne dla organizmu, ale i bardzo istotne z punktu widzenia walki z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Ryby, drób, cielęcina – powinny być obecne w Twoim jadłospisie. Do tego orzechy, oliwa z oliwek, produkty pochodzenia mlecznego. I tyle wystarczy.

10. Pamiętaj o dobrym nastroju

Jeśli nie zadbasz o ten ostatni, może Ci bardzo trudno być zrzucić nadmiar kilogramów. Zmniejszona ilość kcal w ciągu dnia, brak wspomagaczy humoru (słodycze, alkohol) i niedobory pewnych minerałów i pierwiastków, może być skutecznie zniweczyć plan uzyskania płaskiego brzucha.

W jaki sposób zadbać o nastrój? Chociażby wspomnianą aktywnością fizyczną. Jeśli przyjemność sprawia Ci kontakt z ludźmi, to korzystaj z tego jak najczęściej. Być może wolisz jednak książkę, albo serial. Ważne, żeby ten nastrój – w miarę możliwości Cie nie opuszczał. Inaczej może bardzo ciężko pozbyć się nadmiernej ilości kilogramów.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
pawel
Tematyką zdrowego odżywiania i odchudzania zajmuję się od lat. Sam kiedyś byłem małym (ponoć pociesznym) grubaskiem ale przyszedł czas na zmiany:). Mi się udało, Tobie też może:)

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.