Odchudzanie

Jak schudnąć bez diety? Kilka podpowiedzi

Przydatne przy odchudzaniu

To jedno z częściej wpisywanych pytań w google. Dzisiaj postanowiłem odpowiedzieć czy i jak schudnąć bez diety. Mam dla Was kilka wskazówek.

Jak schudnąć bez diety – czy to w ogóle możliwe?

Ot tak postawionego pytania należałoby zacząć. I już na nie odpowiadam. Nie spodziewajcie się jakiś spektakularnych efektów. Skuteczne odchudzanie wymaga jednak podjęcia kilka ważnych i czasem daleko idących kroków. Natomiast jeśli do tej pory nie przejmowaliście się zbytnio tym co ląduje na talerzu, a i aktywność była Wam obca, to nawet niewielkie zmiany dadzą widoczne efekty. I tak właśnie da się schudnąć bez diety. No to do roboty!

Chudnięcie bez diety – przyłóż się do jedzenia

Już spieszę z wyjaśnieniami. Wrogiem szczupłej sylwetki jest bardzo często jedzenie na szybko i też nie zwracanie uwagi co w ogóle „ląduje” na talerzu. Zasada w tym wypadku jest dość prosta. Jedząc wolniej, dajecie sobie szansę na to, że przestaniecie w momencie, gdy dostaniecie „sygnał”, o tym, że zaspokoiliście głód. W ten sposób z talerze zniknie mniej. Zdziwicie się jak dużo można w ten sposób osiągnąć w kontekście walki z kilogramami. To jedna z częściej podawanych odpowiedzi na pytanie „Jak schudnąć bez diety”.

Zwróćcie też większą uwagę na to z czego przygotowujecie posiłki. Mam tutaj na myśli rodzaj produktów, ale też ich jakość. Czasem naprawdę wystarczy wyeliminować kilka z nich, lub zastąpić zdrowymi zamiennikami, by zobaczyć ruch (w tę jedynie słuszną stronę!) na wadze.

Skuteczne odchudzanie – słuchaj swojego ciała

Chodzi tutaj nie tylko przerywanie jedzenia w momencie, gdy nasz organizm daje znać, że już mu wystarczy:). Kolejna sprawa, to posiłki w sytuacji, kiedy czujemy się głodni. Nie jedzmy na siłę. Jeśli nie czujecie głodu, to znaczy, że nie potrzebujecie jeść. Proste, a jakże wydajne w czasie odchudzania:).

To też pozwoli Wam ograniczyć liczbę posiłków w ciągu dnia. Efekt – schudnięcie bez diety:). Oczywiście przestrzegam bez przed radykalnym podejściem do tematu – na przykład dwa posiłki dziennie. Owszem zrzucicie kilogramy, ale efekt jo-jo zaskoczy Was rozmiarami. A i organizm w pewnym momencie nie wytrzyma takiej głodówki.

Unikaj beznamiętnego przegryzania

Inaczej niż wiele osób nie będę pisał – zero przekąsek. Jeśli masz ochotę, to dlaczego nie. Oczywiście kwestią jest ich ilość i jakość. To, że zdarzy Ci się raz na tydzień zjeść trochę chipsów nie jest zbrodnią. Ale rób to świadomie. Pisząc „beznamiętne przegryzanie”, mam na myśli sytuację w której jesteśmy zaaferowani oglądanym serialem i jemy te chipsy lub popcorn. I nagle się okazuje, że „wsunęliśmy” całą paczkę. A niech ten serial wciągnie nas na dłużej. Efekt? Zapomnij o schudnięciu bez diety. A na przekąski (i w ogóle do menu) może przydadzą się też „Jesienne warzywa i owoce”. Całkiem pokaźna lista:)

Odchudzanie bez diety

Oczywiście namawiam do zmiany przekąsek na bardziej zdrowe. I częściej niż raz na tydzień:) Odwróć tendencje. Więcej dni ze zdrowymi niż ze szkodzącymi. Efekty mogą Cie zadziwić:).

Odchudzanie bez diety – zadbaj o samopoczucie

To wskazówka, która jest tak naprawdę szeroko rozbudowanym tematem. Aby zadbać o samopoczucie, należy się chociażby wysypiać. Regularny sen ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Co tak nawiasem nie pozostaje bez znaczenia dla wagi. I samego zrzucania nadwagi. Bo gorsze jego funkcjonowanie, to chociażby nadmiar kortyzolu. A ten ostatni bardzo utrudnia odchudzanie.

Dobre samopoczucie to też mniejsze ryzyko zajadania stresu. Chyba nie muszę pisać, czym zwykle kończy się to ostatnie. Pozytywne nastawienie to większa to ochota na zmiany w jadłospisie, a także większą aktywność fizyczną. Nie ma lepszych sprzymierzeńców w chudnięciu bez diety:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.