Zaczynamy odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Przydatne przy odchudzaniu

Być może nie jest to pierwszy raz, kiedy podejmujesz decyzję o zrzuceniu paru kilogramów. Tylko, że nam zależy na tym, aby ten proces był skuteczny:). I dlatego zanim zaczniesz, musisz poznać parę istotnych kwestii.

Zaczynamy odchudzanie – co warto wiedzieć?

Jaka pora najlepsza?Tutaj sprawa jest nie do końca oczywista. Nie chodzi tutaj nawet o wybór miesiąca (zwykle proponuje się okres letni jako najlepszy, bo z dostępem do szerokiej gamy świeżych produktów), ale raczej o świadomość. Dobra pora na odchudzanie to taka w której czujecie potrzebę, a jednocześnie macie sporą motywację. Bez tej ostatniej nawet „nie podchodźcie” do zrzucania kilogramów. Dobra pora w końcu to pora przemyślana. Nie podejmujcie decyzji pochopnie. Na przykład po niedzielnym sutym obiedzie. Chociaż akurat poniedziałek na rozpoczęcie odchudzania to nie jest taki zły pomysł;).

Przygotuj organizm

Często jest tak, że po prostu stwierdzamy „okej, od dzisiaj dieta” i nagle zmieniamy diametralnie jadłospis. To na organizmie prędzej czy później się odbije. A to w jaki sposób zależne jest od tego jak wyglądała nasza dieta do tej pory. Przykładowo jeśli była tłusta i kaloryczna to co najmniej zawroty głowy po wprowadzeniu głodowego z perspektywy organizmu jadłospisu, mamy jak w banku.

Co to znaczy przygotować organizm? Po pierwsze stopniowo obniżaj ilość przyjmowanych codziennie kalorii. Nie ma się co spieszyć. Spokojnie jeszcze zdążysz za nimi zatęsknić. Po drugie warto zdecydować się na kilkudniowy detoks. Myślę, że wystarczą dwa dni. Miej świadomość, że detoksykacja to też pewne obciążanie dla organizmu. A przecież zaraz po niej musisz on „iść” na dietę. Na takim detoksie skup się przede wszystkim na przyjmowaniu płynów. Ze szczególnym uwzględnieniem wody.

W trakcie detoksu pojawią się pewne skutki uboczne. Znikną, a też świadczą o tym, że cały proces przebiega zgodnie z planem. Do tych skutków zalicza się między innymi zmęczenie i osłabienie, bóle głowy i biegunka. Dlatego właśnie należy uważać i nie przechodzić zaraz po detoksie na radykalne odchudzanie. Organizm może tego nie wytrzymać i się poddać.

Myślałem, że wszystkie porady dla osób, które zaczynają odchudzanie „zmieszczę” w jednym tekście, ale już powstanie jeszcze jedna cześć. Spodziewajcie się jej niedługo.

Podstawowe zasady ułatwiające odchudzanie

Skuteczne odchudzanie

Planuj posiłki

Bez tego raczej się nie obędzie. Wiele osób tłumaczy się brakiem czasu. No cóż, wtedy mogą się zdecydować na usługi jednej z firm oferujący odchudzający catering. Planowanie posiłków, a także – w miarę możliwości – ich przygotowanie pozwoli uniknąć sytuacji w której robisz jedzenie na szybko. Ta ostatnia sytuacja zwykle powoduje niezdrowe odżywianie. Czyli – po diecie.

Jedz świadomie

Ta zasadzie wiąże się z opisaną powyżej. Świadomość tego co jesz, lub czego masz unikać to konieczność. O ile na przykład daleki jestem od dokładnego liczenia kalorii, to dobrze wiedzieć ile dany produkt ich ma. Ale przede wszystkim warto się skupić na zawartych składnikach odżywczych. Dzięki temu możesz na przykład „wrzucić” do diety produkty zawierające sporo witaminy C, która jest bardzo ważna przy odchudzaniu. Świadomość tego co dostarczasz do organizmu (a także w jakich ilościach) to połowa sukcesu.

Zrezygnuj z produktów przetworzonych

Im mniej ich w jadłospisie tym szybciej pozbędziesz się nadmiernych kilogramów. W dużym stopniu to one są odpowiedzialne za plagę otyłości z którą zmagamy się od lat. Zamiast nich warto jeść więcej warzyw i produktów zbożowych. Do diety włącz grube kasze i brązowy ryż. I oczywiście pełnoziarniste pieczywo.

Podjadaj z głową

Wiem, że zwykle mówi się o tym, aby go unikać, ale mam nieco inne zdanie. Możesz podjadać między posiłkami. Zwłaszcza na początku diety, gdy zmniejszaj – często drastycznie – ilość przyjmowanego w ciągu dnia jedzenia. Ale zdrowo. Uczyń z podjadania dwa z 5 posiłków, które należy jeść. Owoce ( w nie za dużych ilościach), warzywa i orzechy – na to najlepiej postawić. I zrób sobie raz na jakiś czas Cheat Day. To naprawdę przydatne na diecie:).

Zacznij się ruszać

Nie zmuszam Cie do wielkiego wysiłku. Jeśli do tej pory mało było w Twoim życiu ruchu, nawet będę to odradzał. Zacznij „delikatnie”. Dostosuj swoją aktywność, do możliwości organizmu. Koniecznie weź pod uwagę też jego stan. Jeżeli masz na przykład problemy ze kręgosłupem, to w dużym stopniu determinuje wybór aktywności fizycznej. I przede wszystkim więcej spacerów. Nawet teraz, gdy za oknem zimno, ubierz się ciepło i drogę:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.