Letnie warzywa na odchudzanie

Letnie warzywa – dlaczego warto je jeść?

Przydatne przy odchudzaniu

Wiadomo – są zdrowe. Ale co to tak naprawdę oznacza? Odpowiedzmy sobie na pytanie dlaczego warto jeść letnie warzywa. Co kryją one w sobie?

Korzystaj z lata – letnie warzywa w menu

Wiadomo, że urlop w kwestii jadłospisu rządzi się swoimi prawami. Bardzo często jest on niezdrowy. I wracamy z wakacjami z dodatkowym bagażem. Trzeba się go jakoś pozbyć. Pomóc w tym mogą chociażby „Sprawdzone sposoby na odchudzanie”. Żeby ich nie potrzebować wystarczy włączyć letnie warzywa do menu. Dzięki temu dostarczamy ogromne pokłady błonnika. Do tego witaminy i pierwiastki niezbędne w czasie odchudzania. O tych pierwszych przeczytacie w tym moim wpisie. Na jakie letnie warzywa warto zwrócić szczególną uwagę?

Cukinia na diecie

Wiadomo, że nie w postaci placuszków z niej. No chyba, że pieczonych a nie smażonych:). Cukinia przede wszystkim zalicza się do nisko kalorycznych letnich warzyw. W czasie odchudzania – idealne. Cukinia jest też lekkostrawna. To bardzo dobra informacja, jeśli macie problemy z układem pokarmowym. Zawiera w sobie między innymi potas, a także witaminy A i C. Zwłaszcza ta ostatnia ma znaczenie z punktu widzenia osób odchudzających się.

Pomidory – letnie warzywa nie tylko na diecie

Przede wszystkim mają one bardzo pozytywny wpływ na skórę. To dzięki zawartości likopenu. Ale nie tylko na nią. Likopen to silny przeciwutleniacz, który zmniejsza szkodliwe działanie wolnych rodników. A te mogą negatywnie wpływać na cały organizm. Pomidorom przypisuje się właściwości przeciwnowotworowe. Natomiast warto mieć świadomość jednej rzeczy. Nie są one cudownym środkiem zapobiegawczym. Ale oparcie jadłospisu o nie i inne letnie warzywa zwiększa szansę na bycie zdrowym:).

Ziemniaki a odchudzanie

Niby często powtarza się, że są one wrogiem zrzucania kilogramów, ale to nieprawda. Same ziemniaki nie są kaloryczne. Dodatki do nich zwykle już tak. Są za to ziemniaki dobrą alternatywą dla kaszy i ryżu. Zawierają w sobie między innymi wspominaną już witaminę C. Jest w nich oczywiście błonnik pokarmowy. Ziemniaki to też potas, magnez i fosfor. Obecność takich składników to świetna informacja dla naszego organizmu. Mają one między innymi pozytywny wpływ na ciśnienie, pracę serca i układ nerwowy.

Fasolka szparagowa – letni skarb

Co prawda już raczej się kończy, ale zachęcę Was do jedzenia jej w przyszłym roku:). Fasolka szparagowa – zielona i żółta – to świetne letnie warzywa na diecie. Niska kaloryczność i obecność błonnika to niejedyne jej zalety w czasie walki z kilogramami. Fasolka szparagowa dostarcza dużych ilości witamin z grupy B, ale także A i K. No i oczywiście pierwiastki. Tutaj prym wiodą wapń i żelazo.

zielona fasolka na odchudzanie

To letnie warzywo poleca się przy artretyzmie. Ma też właściwości dzięki którym pomoże, jeśli cierpicie na przewlekłe zaparcia. To jednak nie wszystko. Fasolka szparagowa ma pozytywny wpływ na ciśnienie. Dokładnie rzecz biorąc obniża je.

To oczywiście nie wszystkie warzywa jakie warto włączyć do swojego menu latem. Ale to dopiero pierwsza część przeglądu. Niedługo kolejna:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.