Witaminy a odchudzanie

Jakie witaminy pomogą Ci w odchudzaniu?

Przydatne przy odchudzaniu

Ostatnio pisałem o pierwiastkach wspomagających zrzucanie kilogramów. Cały proces nie obędzie się bez witamin. Które pomogą Ci w odchudzaniu? Zapraszam do czytania:).

Witamina C a metabolizm

To jeden z pierwszych składników z tej grupy, który jest wymieniany w kontekście odchudzania. Nic dziwnego, bo ma ogromny wpływ na ten proces. Witamina C przede wszystkim bierze udział w metabolizmie węglowodanów, białek i tłuszczy. Przyjmowana po aktywności fizycznej wspomaga też spalanie tkanki tłuszczowej. Dlatego właśnie witamina C pomaga w odchudzaniu.

Gdzie jej szukać? Źródeł na szczęście jest sporo. Warto do jadłospisu włączyć warzywa, takie jak pomidory, brukselkę i paprykę. Witaminę C znajdziecie też w takich owocach jak agrest i porzeczka. Nie zapomnijcie też o cytrusach.

Witaminy z grupy B a odchudzanie

Im w zasadzie należy się odrębny wpis i pewnie się taki niedługo pojawi. Tutaj więc będzie bardziej ogólnie. Generalnie rzecz biorąc w zasadzie witaminy z grupy B pomogą Ci w odchudzaniu. Mają na ten proces pośredni lub bezpośredni wpływ. Wiąże się je między innymi ze spalaniem węglowodanów. Biorą one tez udział też przetwarzaniu kwasów tłuszczowych. W tym kontekście wymienia się zwykle biotynę. Witaminy z grupy B mają również wpływ na funkcjonowanie tarczycy. Problem z tym gruczołem – jak powszechnie wiadomo – może powodować nadwagę (też oczywiście niedowagę, ale to nas w tym wypadku interesuje mniej).

Jakie są źródła witamin z grupy B? Na pewno warto postawić na rośliny strączkowe. Zresztą te ostatnie są bardzo często wymieniane w kontekście wspomagania odchudzania. Witaminy te można znaleźć też w jajkach, nabiale, drobiu i rybach.

Witamina D a spalanie tkanki tłuszczowej

Z tym składnikiem latem (które już za pasem) nie będzie problemu:) Najlepszym źródłem witaminy D są promienie słonecznej. Zimą warto do jadłospisu włączyć morskie, ryby, jajka i mleko. Dlaczego witamina D pomoże Ci w odchudzaniu? Przede wszystkim ma ona znaczenie dla spalania tkanki tłuszczowej.

Ale to nie wszystko. Witamina D (dokładniej rzecz biorąc chodzi o D3) zmniejsza poczucie głodu. Chyba nie muszę tłumaczyć jak jest to pomocne w czasie walki z nadmiernymi kilogramami. Przy okazji witamina ta pozytywnie wpływa na nasz układ kostny.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.