Marchewka

5 właściwości marchewki, które warto znać

Przydatne przy odchudzaniu

To chyba jeden z bardziej znienawidzonych produktów spożywczych:). I to nie tylko przez najmłodszych. Ale jak się zaraz przekonacie to błąd. Bo marchewka ma wiele właściwości, które warto znać:).

Chroni przed miażdżycą

A w zasadzie marchewka dzięki swoim właściwościom może być jednym z produktów jadłospisu dzięki któremu będziemy się mogli uratować przed tym problemem. Czyli w największym skrócie musimy uchronić nasz organizm przed nadmiarem tzw. złego cholesterolu. Składniki zawarte w marchewce pozwalają obniżyć szansę na tworzenie się złogów miażdżycowych. To po pierwsze. Po drugie witamina C obecna w niej wpływa na zmniejszenie poziomu wspominanego tzw. złego cholesterolu.

Wpływ marchewki na wzrok

To chyba jedna z częściej wymienianych właściwości. To dzięki obecności beta-karotenu. Niedobór witaminy A w naszych organizmie po pierwsze prowadzi do tzw. kurzej ślepoty. Czyli w największym skrócie do problemów z prawidłowym widzeniem po zmroku. Poza tym składniki zawarte w marchewce pozwalają w dużej utrzymać nasze oczy w dobrym stanie.

Marchewka a układ nerwowy

To z kolei właściwość, która nie jest zbyt często wymieniana. A to błąd, bo jest ważna. Po pierwsze dzięki sporej zawartości częściowo już wymienionych przeciwutleniaczy przeciwdziałają szkodliwych wolnym rodników. A te ostatnie mogą mieć negatywny wpływ na układ nerwowy. Dodatkowo marchewka ma w sobie witaminę B6. I ta również – całkiem bezpośrednio – wpływa na układ nerwowy.

Marchewka a stan skóry

To właściwość przydatna wszystkim cierpiących z powodu trądziku. Ale nie tylko. Jeśli macie problem z suchą skórą to też warto włączyć do diety marchewkę. Ma ona w sobie składniki wspomagające produkcję kolagenu. Czyli budulca skóry. Jeśli pojawi się z nim problem, to dość szybko to zauważycie. Zmarszczki i brak elastyczności skóry – to właśnie objawy.

Marchewka wspomaga odchudzanie

To jeden z tych produktów, które pomogą pozbyć się paru kilo w okresie zimowych. Gdy dostęp do świeżych warzyw – przynajmniej u nas – jest mocno ograniczony. To nie tylko niewielka liczba kcal. Do tego ma w sobie składniki – już zresztą wymieniane – które mają bezpośredni wpływ na odchudzanie. Oczywiście marchewka nie jest cudownym lekiem:). Ale warto ją umieścić w jadłospisie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.