Orzechy na diecie odchudzającej – czy korzystać z ich właściwości?

0
82
views
orzechy

To częste zadawane pytanie przez osoby szukające czegoś co będzie można chrupać zamiast chipsów i paluszków. Orzechy mogą być rozwiązaniem, aczkolwiek warto mieć świadomość pewnych obostrzeń z nimi związanych. Z drugiej strony dostarczają one organizmowi wiele przydatnych składników.

Co orzechy kryją w sobie?

Od tego właśnie zaczniemy. Mają naprawdę sporo  witamin i pierwiastków ( przydatnych organizmowi. Mogą być również przydatne na diecie. Zawartość poszczególnych składników, jak również kaloryczność zależy od tego z jakim orzechem macie do czynienia. Tych solonych sprzedawanych w puszcze na diecie redukcyjnej nie polecam, ale już włoskie jak najbardziej.

Orzechy kryją w sobie witaminy z grupy B. Część z nich – jak na przykład tiamina – ma znaczenie w czasie odchudzania. Przede wszystkim jednak grupa ta wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego.

Orzechy to też nienasycone kwasy tłuszczowe. Te między innymi regulują pracę układu sercowo – naczyniowego. Mają one ogromny wpływ na funkcjonowanie mózgu. Ważne są też w diecie kobiet w ciąży. Te kwasy wspomagają rozwój układu nerwowego dziecka. W ludzkim organizmie odpowiadają jeszcze między innymi za odporność i funkcjonowanie układu pokarmowego.

Orzechy dostarczają magnezu (dzięki niemu chociażby możecie pozbyć stresu), miedzi i witaminy E. Ta ostatnia jest bardzo ważna dla urody, dokładniej to odpowiada za stan naszej skóry .

Które orzechy mogę jeść?

Będąc na diecie oczywiście. Problem polega na tym, że w sieci funkcjonuje dużo różnych sprzecznych informacji. Na przykład migdały. Spotkacie się z opiniami: „pod żadnym pozorem”, „trochę można” i „jak najbardziej, bo odchudzają”. Migdały mogą być obecne, trzeba mieć jednak świadomość wysokiej kaloryczności. Chociaż pod tym względem nie są one rekordzistami. Więcej kcal mają orzechy makadamia. Ustalmy jednak, że w naszych polskich warunkach nie musimy się nimi aż tak przejmować:). Nie goszczą zbyt często w diecie. Można, jak wspomniałem wcześniej, jeść orzechy włoskie. Na diecie sprawdzą się również nerkowce. Mają one sporo żelaza. Można również jeść orzechy laskowe i pistacje. W tym ostatnim wypadku jedna dość ważna sprawa. Wybierajcie nieprażone pistacje. Są dużo mniej kaloryczne. O soli nawet nie wspominam.

Reasumując: można jeść, ale z rozsądkiem!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here