Pierwiastki niezbędne przy odchudzaniu

0
123
views

Ostatnio pisałem o witaminie C. Jakoś tak zaraz po tym jak postawiłem ostatnią kropkę, stwierdziłem, że warto napisać tekst o pierwiastkach, które też mają swoje do powiedzenia przy odchudzaniu. Zapraszam do czytania.

Cynk

To pierwiastek, który ma ogromne znaczenie dla Twojego organizmu. Jest między innymi składnikiem wielu enzymów odpowiedzialnych za różne procesy na których skupiał się teraz nie będziemy. Dość powiedzieć, że niedobór cynku to gorszy stan skóry i włosów, a u mężczyzn to spadek libido.

Jaki wpływ ma cynk na odchudzanie? Przede wszystkim pierwiastek ten ma wpływ między innymi na pracę trzustki i grasicy. Bierze również udział w procesie przemiany węglowodanów, białek i tłuszczy. Gdybym jednak miał jednym zdaniem napisać dlaczego jest istotny w procesie odchudzania, to brzmiałoby ono „Cynk podkręca” metabolizm. Problemem może być dostarczanie tego pierwiastka do organizmu. Jego najlepszym źródłem są owoce morza. Nie wszyscy mogą lub chcą je jeść. Pierwiastek ten jest również obecny w kaszy gryczanej, wątróbce, dyni i roślinach strączkowych.

jajka

Chrom

To z kolei pierwiastek wokół którego swojego czasu narosło sporo kontrowersji. Dotyczyły one nadużywania suplementów zawierających chrom. Mimo, że miały one odchudzać, to jednocześnie sporo szkodzić organizmowi. Przede wszystkim należy uważać na ilość chromu. Nie przekraczać dawki, bo to w żadnym wypadku nie pomoże. I tym się ochronisz przed problemami.

Chrom między innymi odgrywa istotną rolę w metabolizmie glukozy. Pierwiastek ten wiąże się również z przemianą węglowodanów, białek i tłuszczy. Przede wszystkim interesują nas te ostatnie. Chrom reguluje gospodarkę tłuszczową. Gdzie znajdziecie ten pierwiastek? Jest on obecny chociażby w mięsie, wątróbce, rybach i jajkach.

Garcinia Cambogia Actives zawiera między innymi chrom

Magnez

Jeśli chcesz się odchudzić, to nie możesz zapomnieć o tym pierwiastku. Przede wszystkim ma on wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego. Nazywany bywa pierwiastkiem antystresowym. To jednak nie wszystko. Niedobór magnezu negatywnie wpływa na pracę trzustki. To powoduje nadmiar glukozy we krwi, a w konsekwencji tycie. I chociażby z tego powodu warto zadbać o odpowiedni poziom magnezu.

Pierwiastek ten ma istotny wpływ na regulację gospodarki energetycznej organizmu. Usprawnia również procesy metaboliczne. Nie zapominajcie więc o magnezie.

czekolada

Gdzie szukać? Większych problemów z tym nie będzie. Po pierwsze magnez jest w kakao. Można więc dostarczać go do organizmu jedząc czekoladę. ALE. Koniecznie gorzką. Magnez znajdziesz również w kaszy gryczanej. Jego źródłem jest awokado. Jeśli lubisz podgryzać pestki dyni, to dostarczasz w ten sposób magnez do swojego organizmu. Smacznego!;)

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here