woda z cytryną

Proste sposoby na podkręcenie metabolizmu

Przydatne przy odchudzaniu

Do tego, a może przede wszystkim, działające:). A to przecież dość istotne w zalewie – często bardzo dziwnych – sposobów, które można znaleźć w sieci. My postawimy na sprawdzone sposoby na podkręcenie metabolizmu.).

Woda z cytryną

Zaczniemy od chyba jednego z częściej polecanych sposobów na podkręcenie metabolizmu. Pije się ją na czczo. To czy ten napój będzie zimny czy ciepły, to już Twój wybór. Bo oba sposoby mają swoich zwolenników. Woda z cytryną ma kilka właściwości. Wspomaga między innymi nerki. Działa oczywiście pozytywnie na trawienie. Wspomaga też detoksykację. Swojego czasu opisałem wariację na temat tego sposobu, czyli wodę z limonką.

Pamiętaj o białku

Przy komponowaniu posiłków. Ma ono znaczenie dla metabolizmu. Przyspiesza go o te co najmniej kilkanaście procent. Stąd przecież wzięła się popularność wszelkich diet białkowych. Oczywiście ich nie polecam, bo zbytnio obciążają organizm. Nie zmienia to tego, że białko musi być obecne w Twoich posiłkach. Włącz więc do jadłospisu drób, ryby, jajka i rośliny strączkowe.

Jabłka

Zawierają w sobie pektyny. Dzięki temu zapewniają uczucie sytości na dłużej. Oprócz tego jabłka wspomagają trawienie tłuszczu. Mają też bardzo pozytywny wpływ na pracę jelit. I właśnie dlatego warto je podjadać na diecie. Natomiast jedna ważna sprawa. Jeśli masz problemy z żołądkiem (np. wrzody), to uważaj na nie. Zwłaszcza unikaj jedzenia na czczo.

Biała kapusta

To kolejny produkt, którego właściwości są ogólnie znane. I znowu nie namawiam na dietę kapuścianą, ale już jedzenie tego warzywa będzie przydatne na diecie. Zawiera ono przede wszystkim sporą ilość błonnika. Dodatkowo znajduje się w nim chrom. Dzięki temu kapusta wspomaga metabolizm.

Trening interwałowy

No trzeba by wstać z fotela:). Trening interwałowy jest w kwestii wspomagania metabolizmu lepszy od „tradycyjnej” formy ruchu. To ćwiczenia, które są krótsze w porównaniu właśnie do cardio. Mogą one przyspieszyć metabolizm nawet dobę po ich zakończeniu. Taki krótkotrwały trening musi być intensywny. Jak wygląda? Krótkie okresy maksymalnego wysiłku i aktywny odpoczynek. Czyli na przykład szybki bieg przez minutę, a potem trucht przez około 120 sekund. Istotne jest osiągniecie wysokiego tempa. Powodzenia:).

Olej lniany

Tłoczony na zimno (nieoczyszczony) jest istotny dla produkcji prostaglandyn, ma wpływ na metabolizm. W pewnym stopniu, jeśli zaczniemy dodawać do potraw olej lniany, to nasz organizm nie będzie magazynował tłuszczu. Chociaż w tym wypadku nie spodziewałbym się cudów. Olej lniany w dużym stopniu wpływa na funkcjonowanie wątroby. I to ważna informacja.

Czerwona herbata

To napój, który parę lat temu był uznawany za najlepszy sposób na odchudzanie. Ma on pewien wpływ na metabolizm, ale nie jest też cudotwórcą. A już na pewno nie działa w taki sposób, że zjesz sobie coś tłustego, a czerwona herbata Cie uchroni przed jego szkodliwym działaniem (między innymi na wagę). Na pewno napój ten ma wpływ na metabolizm. Wspomaga wydzielanie soków trawiennych. Pobudza pracę jelit.

Czosnek

Ten to ma dopiero wiele właściwości. Można go wykorzystać, jeśli łapie nas infekcja (najlepiej z mlekiem i miodem). Przyda się przy trądziku. Jeśli chodzi o to co nas tutaj najbardziej interesuje, to tak – przyspiesza w pewnym stopniu metabolizm. Jest jednak pewno „ale”. Nasza wątroba niespecjalnie lubi czosnek. Dlatego warto uważać z jego ilością w codziennym jadłospisie. Raz na jakiś czas możemy go do potraw dodawać.

Cynamon na podkręcenie metabolizmu

Cynamon

Zaliczany do termogeników. To substancje pobudzające spalanie tkanki tłuszczowej. Podkręcają metabolizm. Cynamon – przynajmniej w świetle niektórych badań – ma też pozytywnie wpływać na poziom cukru we krwi. Przyprawę tę poleca się nie tylko osobom, które chcą pozbyć się paru kilogramów. Pomoże przy przeziębieniu. Jest też polecana na trądzik.

Ocet balsamiczny

Najlepiej sprawdzi się jako dodatek do sałatek, ale może też „wylądować” na makaronie. Po pierwsze wspiera on metabolizm. Po drugie zapewnia uczucie sytości. Ocet balsamiczny wspomaga pracę jelit. Co ciekawe, korzystnie wpływa również na układ krążenia. Z tego powodu jest wiązany z zapobieganiem miażdżycy. Ocet balsamiczny ogranicza także rozwijanie się drożdży.

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.