Dlaczego nie chudnę? Najczęściej występujące błędy cz. 1

1
124
views

To chyba jedno z częściej zadawanych pytań w czasie, gdy walczymy z nadmiernymi kilogramami. Czasem odpowiedź na nie jest oczywista (chociaż na początku nie przychodzi nam na myśl). Zdarza się jednak, że sprawa jest bardziej skomplikowana. Nie zawsze też do końca zależna od nas.

Brak motywacja – błąd numer jeden

O tym, że bez niej ani rusz pisałem w jednym z pierwszych tekstów. I naprawdę może być ciężko. Jest ważna już na początku odchudzania. Zanim jeszcze tak naprawdę zdecydujemy się zmienić swój jadłospis. Najpierw potrzebujemy czegoś co nas do tego zmusi.

Najgorsze co możemy zrobić to mówić sobie „od jutra zacznę”. Zresztą nie muszę Wam chyba tego tłumaczyć. Każdemu pewnie zdarzyło się przekładać jakieś ważne zadanie na przyszłość. Czym się to zwykle kończy też wiemy. W przypadku nadmiernych kilogramów dodatkowym problemem będzie to, że mają one negatywny wpływ na organizm. O czym już wspominałem, chociaż temat jest zdecydowanie warty szerszego omówienia. Po to aby Was zmotywować.:)

Głodówki – błąd numer dwa

Jestem przeciwnikiem takiego sposobu tracenia kilogramów. Po pierwsze – nasze organizmy zazwyczaj nie są przystosowane do tak „głodowych” jadłospisów. To, szczególnie gdy proces się przedłuża, niczego dobrego nam nie wróży. Symptomy nagłego i radykalnego odstawienia jedzenia też nie są niczym miłym.

Owszem, jeśli ktoś chce zrzucić te parę kilogramów szybko (bo akurat zbliża się impreza i trzeba dobrze wyglądać), to może wybrać taki sposób. Musi mieć jednak świadomość konsekwencji, które będzie musiał ponieść. A i jeszcze jedno. Te stracone kilogramy wrócą. Zwykle z dodatkowym „obciążeniem”.

Wybierz aktywność na miarę swoich możliwości
Wybierz aktywność na miarę swoich możliwości

Brak ruchu – błąd numer trzy

To chyba jedna z częściej podnoszonych kwestii w temacie nieskutecznego odchudzania. Do tego tak naprawdę wszyscy wiemy, że bez aktywności będzie trudno (czasem wręcz jest to niemożliwe), a i tak to właśnie brak ruchu jest zwykle błędem. Problemem, który utrudnia zrzucenie nadmiernej ilości kilogramów, może być nieregularność.

Aktywność raz na tydzień, lub „kiedy sobie przypomnimy”, nie pomoże nam w odchudzaniu. Kolejny błąd to wybór nieodpowiedniej dla nas formy ruchu. To zresztą bardzo często powoduje, że w pewnym momencie zarzucamy aktywność. Wybieramy aktywność, która jest nieodpowiednia do naszych możliwości i kondycji. Bardzo szybko kończy się zniechęceniem.

Brak planu – błąd numer cztery

Z jednej strony często odkładamy odchudzanie. Zdarza się jednak również, że rozpoczynamy cały proces pod wpływem impulsu. Kompletnie bez przygotowania. Oba te rozwiązania są złe. W tym drugim przypadku nie wróżę specjalnych sukcesów. Takie odchudzanie bez rozsądnego jadłospisu może prowadzić co najwyżej do poważnych problemów ze zdrowiem. Te ostatnie nie pojawią się od razu, ale prędzej czy później organizm da Wam znać o tym, że nie podobało się to, jak się z nim obeszliście.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here