Superfoods, które koniecznie musisz dodać do diety cz. 1

0
20
views
Photo via VisualHunt.com

Pojęcie robiące od kilku lat zawrotną karierę. Wiele jednak z superfoods jest traktowana jako źródło wszelkiego zdrowia mocno na wyrost. Są jednak takie, które naprawdę warto włączyć do codziennego życia. Tak – pomagają również pozbyć się paru kilogramów.

Nasiona Chia

To hit ostatnich kilkunastu miesięcy. Przede wszystkim zawierają sporo potrzebnych organizmowi kwasów tłuszczowych Omega. Mają również w sobie mnóstwo przeciwutleniaczy i pewną ilość błonnika. Dlaczego warto jeść szałwię hiszpańską (z taką nazwą też się spotkasz)? Ma pozytywny wpływ na nastrój. Poprawia funkcjonowanie mózgu. Zawarty w niej wapń wzmacnia układ kostny.

Kurkuma

Jednak w tym wypadku zacznę od ostrzeżenia. Nie wszyscy mogą korzystać z jej właściwości. U niektórych osób może powodować pewne skutki uboczne (np. ból głowy). Unikać kurkumy trzeba w czasie ciąży i przy kamicy nerkowej. Zalety tej przyprawy? Przede wszystkim działanie przecizwzapalne. Wspomaga pracę układu pokarmowego. Między innymi dlatego, że sprawdza się jako element diety detoksykacyjnej. Przyprawę tę wykorzystuje się chętnie w kosmetykach. Pomaga przy likwidacji zmarszczek.

Zielony jęczmień

To dopiero hit. Od pewnego wszędzie go pełno. I nie dziwi mnie jakoś. Zielony jęczmień to bomba witaminowa. Chlorofil, który jest największym bogactwem tej rośliny, „zapewnia” większość jej umiejętności. Pomaga między innymi przy leczeniu anemii. Wzmacnia naczynia krwionośne. Nas tutaj najbardziej interesuje to, że zielony jęczmień wspomaga odchudzanie i detoksykację organizmu. I to naprawdę dobrze. Dlatego chętnie jest wykorzystywany w preparatach. Wiele zależy od stężenia zielonego jęczmienia. Im wyższy, tym lepsze efekty. W tym momencie najwięcej ma go preparat GreenBarley Plus. Sprawdź go na stronie producenta: GreenBarleyPlus.pl.

Jarmuż

Zielona roślina, która jest skarbnicą wielu składników. Wśród nich między innymi cynk, wapń i żelazo. Mnóstwo witaminy A (praktycznie dzienna dawka) i C. Jarmuż można jeść na surowo, albo w postaci chipsów. Zawiera sporo wapnia. Sprawdzi się więc w zapobieganiu osteoporozie. Pomaga też chronić nasz organizm przed miażdżycą. Przypisuje się mu pewne działanie związane z zapobieganiem nowotworom. Mówi się przede wszystkim o raku piersi i jamy ustnej.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here