Moringa na odchudzanie – opinie oraz skuteczność. Lista innych superfoods

Przydatne przy odchudzaniu

Co to za roślina? Moringa wciąż nie jest popularna, aczkolwiek można znaleźć jej zwolenników. Co kryje w sobie? Poznacie też inne superfoods:)

Moringa czym jest ?

Najpierw powinniśmy sobie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Pełna nazwa – Moringa olejodajna. To drzewo, określane mianem chrzanowego (korzenie mają podobny smak), pochodzące z rejonu północno – zachodnich Indii. Osiąga do 10 metrów wysokości. W tym momencie uprawianie między innymi dlatego, że jest surowcem wykorzystywanym jako biopaliwo.

Właściwości Moringi

Jedna z chętniej wymienianych umiejętności jest ta związana z cukrzycą. Moringa wspomaga regulowanie poziomu cukru w organizmie. To dobra wiadomość dla diabetyków.

Moringę poleca się osobom, które chcą na dłużej zachować młody wygląd. To między innymi dzięki zawartości witaminy E, ale i C. Roślina ta wspomaga produkcję kolagenu. To oznacza zachowanie jędrnej i sprężystej skóry.

Ciekawa jest właściwość związana z wirusem opryszki. Ten lubi się uaktywniać w okresie jesienno – zimowym, kiedy spada nasza odporność. Moringę zbadano pod kątem właściwości przeciwirusowych. Okazuje się, że może być ona pomocna w walce z opryszczką.

Ciekawą i przydatną właściwością tej rośliny jest zwiększanie przyswajalności poszczególnych składników odżywczych. Dzięki temu dużo lepiej będzie funkcjonować nasz organizm. W aspekcie przyswajania wymienia się przede wszystkim dwa składniki – żelazo i wapń.

To nie wszystkie właściwości Moringi. Wymienia się między innymi rozgrzewanie, czy wspomaganie budowy mięśni. Nas tutaj interesuje jednak odpowiedź na jedno pytanie.

Czy Moringa wspomaga odchudzanie?

Ciężko się spotkać z przekonującymi argumentami. Owszem, wymienia się taką właściwość, ale raczej jako dodatek związany z innymi umiejętnościami. Do tego nie zawsze się ten aspekt przewija. Owszem, Moringa zawiera pewne ilości błonnika, a ten jak wiadomo jest ważny przy odchudzaniu. Pod kątem jego zawartości nie znajduje się ona w czołówce. Lepiej pod tym kątem wypada chociażby Afrykańskie Mango o którym możecie przeczytać u mnie, albo na stronie producenta wiodącego w tym momencie preparatu zawierającego ten składnik: Africanmango.pl.

Inne super food jakie warto włączyć do diety

Kurkuma

Jednak w tym wypadku zacznę od ostrzeżenia. Nie wszyscy mogą korzystać z jej właściwości. U niektórych osób może powodować pewne skutki uboczne (np. ból głowy). Unikać kurkumy trzeba w czasie ciąży i przy kamicy nerkowej. Zalety tej przyprawy? Przede wszystkim działanie przecizwzapalne. Wspomaga pracę układu pokarmowego. Między innymi dlatego, że sprawdza się jako element diety detoksykacyjnej. Przyprawę tę wykorzystuje się chętnie w kosmetykach. Pomaga przy likwidacji zmarszczek.

Zielony jęczmień

Zielony jęczmień - superfood

To dopiero hit. Od pewnego wszędzie go pełno. I nie dziwi mnie jakoś. Zielony jęczmień to bomba witaminowa. Chlorofil, który jest największym bogactwem tej rośliny, “zapewnia” większość jej umiejętności. Pomaga między innymi przy leczeniu anemii. Wzmacnia naczynia krwionośne. Nas tutaj najbardziej interesuje to, że zielony jęczmień wspomaga odchudzanie i detoksykację organizmu. I to naprawdę dobrze. Dlatego chętnie jest wykorzystywany w preparatach. Wiele zależy od stężenia zielonego jęczmienia. Im wyższy, tym lepsze efekty. W tym momencie najwięcej ma go preparat GreenBarley Plus. Sprawdź go na stronie producenta: GreenBarleyPlus.pl.

Jarmuż

Jarmuż  superfood
Photo via VisualHunt.com

Zielona roślina, która jest skarbnicą wielu składników. Wśród nich między innymi cynk, wapń i żelazo. Mnóstwo witaminy A (praktycznie dzienna dawka) i C. Jarmuż można jeść na surowo, albo w postaci chipsów. Zawiera sporo wapnia. Sprawdzi się więc w zapobieganiu osteoporozie. Pomaga też chronić nasz organizm przed miażdżycą. Przypisuje się mu pewne działanie związane z zapobieganiem nowotworom. Mówi się przede wszystkim o raku piersi i jamy ustnej.

Spirulina

To kolejny bardzo popularne od dłuższego czasu super foods. I jakoś specjalnie mnie to nie dziwi patrząc na właściwości spiruliny. To alga (zielono – niebieska) mająca sporo do powiedzenia w kwestii detoksykacji organizmu. Preparaty, które ją zawierają sobie bardzo często polecane właśnie na ten proces. Jest na rynku sporo i można się zagubić. Ale w tym pomagam w tekście „Preparat ze spiruliną – jaki wybrać”. Alga ta jest niezwykle bogata w cenne substancje. To między innymi grupa witamin B. Spirulina pomaga przy wielu dolegliwościach zdrowotnych. Jest chociażby polecana jako sposób zbyt wysokie ciśnienie. Obniża ona również poziom cholesterolu. Może być elementem profilaktyki przeciwzawałowej.

Komosa ryżowa

 

To super food, które największą popularnością cieszył się kilka lat temu. Wciąż jednak można znaleźć zwolenników (żeby nie napisać wyznawców) komosy ryżowej. To zboże (miejsce pochodzenia – Ameryka Południowa) zawiera sporo białka. Dużo więcej niż inne tego typu rośliny. Jest ona również bogata w błonnik, co oczywiście ułatwia odchudzanie. Natomiast niestety roślina – mimo że uwielbiana przez zwolenników zdrowego odżywiania – ma swoje wada. Spożywana zbyt często może prowadzić do problemów żołądkowych. Niektóre z jej składników mogą wywołać podrażnienia w układzie pokarmowym.

Jagody Acai

Te z kolei popularność mają raczej za sobą. Ale faktem jest, że na jagody Acai w pewnym momencie zrobił się ogromny szał. I nie ma w tym nic dziwnego, bo naprawdę mają one wiele ciekawych właściwości. Bardzo często występowały w kontekście wspomagania skutecznego odchudzania. Zawierają one ogromne ilości przeciwutleniaczy. A to między innymi dobra informacja dla naszej skóry. Ale to nie wszystko. Obecność tak dużej ilości przeciwutleniaczy to świetna wiadomość dla naszego serca i całego układu krwionośnego. Jagody Acai zapobiegają powstawaniu zmian miażdżycowych.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.