Dieta okien żywieniowych – czy warto?

0
57
views
Photo via Visualhunt

To sposób, który w pewnym stopniu wywrócił do góry nogami zalecenia dietetyków. Te o regularnych, acz małych posiłkach. Dieta ta pojawiła się kilka lat temu, ale dopiero od niedawna stała się obiektem szerszego zainteresowania.

Na czym polega ten sposób?

W największym skrócie zakłada on podzielenie dnia na dwie fazy. Jedna z nich trwa kilka godzin – to właśnie jest okno żywieniowe. Druga część dnia to post. W czasie okna żywieniowego w zasadzie możemy jeść wszystko. Potem już nie. Możemy z dnia wydzielić na przykład cztery godziny w ciągu których jemy. Pozostałe 20 to ścisły post. Może to być 6 godzin w ciągu których jemy, czy też 8. Wybór należy do nas, ale musimy się tych godzin „sztywno” trzymać.

Co mogę jeść?

I czy właściwie da się na tej diecie schudnąć? Założenie, że można jeść właściwie wszystko rodzi pokusę zajadania się niezdrowym jedzeniem. I pewnie wiele osób skorzysta z takiej możliwości. No bo skoro jem tylko przez te parę godzin, to nie powinno się to negatywnie odbić na mojej sylwetce. Więc w jadłospisie mogę mieć produkty wysoko przetworzone i inne śmieciowe jedzenie. To oczywiście tak nie działa.

Jeśli już koniecznie chcecie zdecydować się na taki sposób, to w jadłospisie muszą być obecne zdrowe produkty. Problemem może być czas w którym w ciągu dnia pościmy.

Czy to dobry pomysł?

No właśnie nie do końca. Znaczy na pewno – jak większości diet – powinny jej unikać kobiety w ciąży. Nie jest też wskazana dla osób starszych. Lepiej aby taką metodą nie odchudzały się dzieci. Ale to nie koniec. Generalnie rzecz biorąc taki sposób można określić mianem głodówki. Bo nim jest. Zwłaszcza, gdy decydujemy się na jedzenie na przykład tylko w ciągu czterech godzin, a pozostałe nie jemy. Wpływ głodówek na organizm jest negatywny. Chociaż spotkacie się z radykalnymi teoriami w stylu, że wcale nie trzeba jeść. A organizm sobie sam z tym poradzi.

Jeśli pracujemy w sposób fizyczny, to dieta ta odpada. Nie jest ona też przeznaczona dla osób, które muszą być skoncentrowane przez większą część dnia. Dostarczając jedynie przez kilka godzin jedzenia, a potem głodując, nie wpływamy dobrze na działanie mózgu. Metabolizm na tej diecie raczej zwolni, a nie przyspieszy. Nie ma więc zbyt dużych szans na zrzucenie kilogramów. A jeśli chcecie sobie pomóc to warto wiedzieć Co przyspiesza Twój metabolizm”.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here