Letnie warzywa na diecie

Letnie warzywa – dlaczego warto je jeść? cz. 2

Przydatne przy odchudzaniu

W tym miejscu możecie przeczytać pierwszą część tej „wyliczanki”. Dzisiaj zajmiemy się innymi letnimi warzywami. Takimi, które pomagają w odchudzaniu, ale mają też dużo więcej właściwości.

Letnie warzywa w menu – najlepiej różnorodnie

I nie mam tutaj na myśli wyłącznie ich różnorodności w jadłospisie. Warto też zdywersyfikować sposób ich obróbki. Gotowane warzywa w końcu się znudzą:). Nawet przygotowywane na parze, a więc cieszące oko głębokimi kolorami. Smażenie i pieczenie letnich warzyw powinno nam wejść w krew. I z tego korzystać. I chociaż wszyscy „krzyczą”, że w czasie odchudzanie nie wolno smażyć, to nie przesadzajmy. Po prostu wybierzmy oliwę z oliwek, albo olej rzepakowy. Kluczem jest również krótki czas smażenia.

Ogórki gruntowe – letnie warzywo nie tylko na odchudzanie

Co prawda sezon na nie dobiega już końca, ale korzystajmy póki jeszcze są z ich możliwości. Ogórki gruntowe są zdrowe. I to pierwsza ich zaleta. Mają niewiele kcal i dlatego można się nimi zajadać na diecie. Zawierają one przeciwutleniacze. Dzięki temu spowalniają szkodliwe działanie wolnych rodników.

Ogórki gruntowe to też witaminy i pierwiastki. Z tej drugiej grupy warto wymienić potas i magnez. Ten pierwszy jest niezwykle istotny dla pracy naszego serca. Jeśli chodzi o witaminy, to w ogórkach gruntowych najwięcej jest beta-karotenu. Ważnej dla wzroku! Do tego witamina C.

Jeszcze więcej właściwości zyskują kiedy się je ukisi. Między innymi dzięki ogromnej ilości błonnika. Przydadzą się nie tylko na diecie. O czym możecie przeczytać w moim wpisie „5 interesujących właściwości kiszonek”.

Biała kapusta – najważniejsze właściwości

Najlepiej smakuje młoda, zasmażana. Chociaż na diecie trzeba z nią uważać:). Kapusta to letnie warzywo o ogromnych właściwościach. Jest świetnym źródłem witaminy C i A. Chociaż tego ostatniego składnika dużo więcej jest na przykład w pekińskiej. Kapusta – nie tylko kiszona – to dobrym pomysł w czasie zrzucania nadmiaru kilogramów.

Jej liście przykładane do skóry poleca się na opuchliznę. Ale to nie wszystko. Kapusta zawiera w sobie sporo siarki. Pierwiastek ten jest niezwykle istotny z punktu widzenia urody. Pomaga on na przykład pozbyć się trądziku. Generalnie okłady z kapusty mogą pozytywnie wpłynąć na stan skóry. Jest też łączoną z detoksykacją.

Sok ze świeżej kapusty jest naturalnym lekiem wspierającym wątrobę i problemy z wrzodami. Płukanie gardła nim pomaga zwalczać stany zapalne.

Kalafior – letnie warzywo na odchudzanie

Chociaż – podobnie jak opisane wyżej – nie tylko. Kalafior to niewiele kcal. Kwestią jest to w jakiś sposób jest przyrządzony. No ale chyba nie muszę tłumaczyć, że podawany z podsmażoną bułką tartą na diecie nie za bardzo wchodzi w grę;).

Letnie warzywa - kalafior

Kalafior zawiera sporo witaminy C i kwasu foliowego. Z pierwiastków warto wymienić wapń, potas i fosfor. I siarkę. Podobnie więc jak kapustę, można go włączyć do jadłospisu, jeśli zmagacie się z trądzikiem.

Co ciekawe ma on też właściwości, które przydadzą się osobom zmagającym z reumatoidalnym zapaleniem stawów. Pamiętajcie o tym, że kalafior jest ciężkostrawny. Problem ten może złagodzić dodany kminek lub imbir.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.