Podstawowe zasady ułatwiające odchudzanie

0
116
views

Parę dni temu pojawił się pierwsza część. Zgodnie z obietnicą dzisiaj kolejny tekst. W zasadzie to luźny zbiór zasad, którymi warto się kierować, jeśli chcesz zrzucić te parę nadmiernych kilogramów.

Planuj posiłki

Bez tego raczej się nie obędzie. Wiele osób tłumaczy się brakiem czasu. No cóż, wtedy mogą się zdecydować na usługi jednej z firm oferujący odchudzający catering. Planowanie posiłków, a także – w miarę możliwości – ich przygotowanie pozwoli uniknąć sytuacji w której robisz jedzenie na szybko. Ta ostatnia sytuacja zwykle powoduje niezdrowe odżywianie. Czyli – po diecie.

Jedz świadomie

Ta zasadzie wiąże się z opisaną powyżej. Świadomość tego co jesz, lub czego masz unikać to konieczność. O ile na przykład daleki jestem od dokładnego liczenia kalorii, to dobrze wiedzieć ile dany produkt ich ma. Ale przede wszystkim warto się skupić na zawartych składnikach odżywczych. Dzięki temu możesz na przykład „wrzucić” do diety produkty zawierające sporo witaminy C, która jest bardzo ważna przy odchudzaniu. Świadomość tego co dostarczasz do organizmu (a także w jakich ilościach) to połowa sukcesu.

Zrezygnuj z produktów przetworzonych

Im mniej ich w jadłospisie tym szybciej pozbędziesz się nadmiernych kilogramów. W dużym stopniu to one są odpowiedzialne za plagę otyłości z którą zmagamy się od lat. Zamiast nich warto jeść więcej warzyw i produktów zbożowych. Do diety włącz grube kasze i brązowy ryż. I oczywiście pełnoziarniste pieczywo.

Podjadaj z głową

Wiem, że zwykle mówi się o tym, aby go unikać, ale mam nieco inne zdanie. Możesz podjadać między posiłkami. Zwłaszcza na początku diety, gdy zmniejszaj – często drastycznie – ilość przyjmowanego w ciągu dnia jedzenia. Ale zdrowo. Uczyń z podjadania dwa z 5 posiłków, które należy jeść. Owoce ( w nie za dużych ilościach), warzywa i orzechy – na to najlepiej postawić. I zrób sobie raz na jakiś czas Cheat Day. To naprawdę przydatne na diecie:).

Zacznij się ruszać

Nie zmuszam Cie do wielkiego wysiłku. Jeśli do tej pory mało było w Twoim życiu ruchu, nawet będę to odradzał. Zacznij „delikatnie”. Dostosuj swoją aktywność, do możliwości organizmu. Koniecznie weź pod uwagę też jego stan. Jeżeli masz na przykład problemy ze kręgosłupem, to w dużym stopniu determinuje wybór aktywności fizycznej. I przede wszystkim więcej spacerów. Nawet teraz, gdy za oknem zimno, ubierz się ciepło i drogę:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here