Dlaczego nie chudnę? Najczęściej występujące błędy cz. 2

1
185
views

Pod koniec zeszłego miesiąca napisałem pierwszą część tekstu. Odkładałem kolejną, ale w końcu stwierdziłem, że czas najwyższy;) Oto druga część najczęściej popełnianych błędów związanych z odchudzaniem.

Nie jadasz śniadań – błąd numer 5

Niby o ważności pierwszego posiłku w ciągu dnia wszyscy wiedzą, a jednak bez większego problemu spotykam osoby, które z niego rezygnują. Ba, są nawet diety „bezśniadaniowe”. Tymi ostatnimi nie będziemy się tutaj zajmować. Na pewno jednak powinniście ich unikać.

Twój organizm po nocy potrzebuje dawki energii. Tę zapewni mu śniadanie. Po drugie poprawia ono samopoczucie. Śniadanie pełne witamin, pierwiastków i węglowodanów złożonych, to zastrzyk chęci do działania. Poprawiasz w ten sposób swoją wydajność. I chudniesz. Co nas tutaj najbardziej interesuje. Śniadanie zjedzone rano (nie o 12!) „rozbudza” metabolizm. Poza tym im bardziej będziesz je przekładać na późniejszą godzinę, tym więcej potem zjesz. Zamiast mniejszej liczby kcal, którą chcesz uzyskać omijając śniadanie, przyjmiesz więcej. Co prawda co jakiś czas pojawiają się badania, które negują łączenie problemów z odchudzaniem z brakiem tego posiłku, ale nie ufaj im;).

Brak snu i stres – błąd numer 6

To niestety przypadłość naszego świata. Zresztą tego chyba nie muszę Ci tłumaczyć. Najlepiej jakby doba miała tak co najmniej 36 godzin. Mnóstwo zajęć i nie ma kiedy tego zrobić. To często powoduje, że nie dosypiasz (mi się tak niestety zdarza). To z kolei jest wiązane jest z tzw. hormonem stresu. Ten utrudnia odchudzanie. Poza tym w momencie, gdy przez dłuższy czas brakuje Ci snu, to z dużym prawdopodobieństwem zaczniesz jeść więcej. A już na pewno rozdrażnienie spowodowane niewyspaniem będziesz sobie rekompensować różnymi, mało zdrowymi produktami. Ze słodyczami na szczycie listy.

sen

Ze stresem z kolei sprawa nie jest już tak prosta. Albo go zajadamy, albo uciekamy od jedzenia. W obu przypadkach – jeśli starasz się zrzucić nadmierne kilogramy – to nie jest dobry wybór. Im mniej stresu, tym łatwiej będzie Ci odchudzić.

Mity żywieniowe – błąd numer 7

Każdemu z nas – nie tylko Tobie – się one przytrafiają. Mity, lub po prostu błędy żywieniowe. Nieważne jak je nazwiemy, efekt zwykle jest podobny. Problem ze zrzuceniem wagi. Takich błędów jest mnóstwo. Zrzucić kilogramy można przez ograniczenie węglowodanów. I ja się z tym spierał nie będę. Problem polega na tym, że to rozwiązanie na krótką metę. Do tego drastycznie odbije się na Twoim zdrowiu.

O produktach typu „light” napisano już niejeden elaborat, ale moja dusza nie zazna spokoju, jeśli czegoś o nich nie napiszę. Nie pomogą Ci się odchudzić. Zwykle wcale nie są zdrowsze. Stosowane są różne sztuczki (nie tylko dotyczące samego składu, ale też opisu produktu) by Ci to wmówić. Zwróć uwagę co w takim jedzeniu „light” jest. Jeśli oczywiście do tej pory, tego nie robiłaś. Zdziwisz się;).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

1 KOMENTARZ

  1. No u mnie niestety największym problemem był brak snu. Praca zajmowała mi większość dnia. Przyznaję też, że stres i jego zajadanie sporo złego zrobił. Zmieniłam pracę i zabieram się za odchudzanie;))

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here