Witaminy wspomagające odchudzanie

Przydatne przy odchudzaniu

Jakiś czas temu napisałem tekst na temat pierwiastków bez których proces zrzucania kilogramów może być zdecydowanie utrudniony. Zdałem sobie sprawę, że nie „popełniłem” analogicznego wpisu o witamin. Czas naprawić błąd.

Witamina C

Akurat o niej swojego czasu pisałem. Dlaczego witamina C jest bardzo często wymieniana jako niezbędna przy odchudzaniu? Może zacznę od tego, że jak wiadomo składnik ten ma pewien wpływ na odporność. Ta przy odchudzaniu zwykle spada. A to grozi infekcjami. I dlatego warto zadbać o odporność w czasie odchudzania. Druga sprawa to fakt, że witamina C jest pogromcą (często nazywa się ją jego wrogiem) tłuszczu. Kwas askorbinowy to między innymi tyrozyna. Ta ostatnia jest powiązana ze spalaniem tłuszczu.

Gdzie szukać witaminy C? No na pewno nie w cytrusach;). Chociaż to zwykle je wymienia się jako źródło tego pierwiastka, lepiej postawić na owoce dzikiej róży, natkę pietruszki i paprykę. Sporo witaminy C znajduje się czarnej porzeczce. Najlepszym jej źródłem jest acerola.

Witaminy z grupy B

Trochę mniej oczywiste ale też mają wpływ. Po pierwsze warto na nie zwrócić uwagę, gdy pojawią się wahania wagi, ale też problemy z przyswajaniem konkretnych składników z pożywienia. Pogorszeniu ulega też przemiana materii. W tym momencie może to oznaczać, że nasz organizm ma problem z witaminami z grupy B. Tak przy okazji dodam, że są one też niezwykle ważne dla osób zmagających się z chorobami tarczycy (w tym wypadku kwestia wagi również jest bardzo ważna). Gdzie znajdziemy te witaminy?

Przede wszystkim w roślinach strączkowych. Tak naprawdę jednak to tylko wierzchołek góry lodowej. Witaminy B obecne są też w zielonych warzywach liściastych. Szukajcie ich również w wątróbce, drożdżach i orzechach. Witamina B1 i B12 jest produkowana przez nasz organizm, ale osoby nadużywające alkoholu i kawy mogą mieć z nią problem.

Witamina D

Przede wszystkim znana ze swojego wpływ na układ kostny. Ma jednak znaczenie również w odchudzaniu. W momencie gdy jej stężenie w organizmie będzie prawidłowe ma to nam ułatwić spalanie tkanki tłuszczowej. Chociaż dla równowagi trzeba dodać, że w tej sprawie wciąż trwają dyskusje. Na pewno witamina D zmniejsza stres. Ma też wpływ na leptynę (informuje ona nasz mózg o tym, że jesteśmy najedzeni). Witamina D jest syntetyzowana przy pomocy słońca, dlatego teraz mamy z nią gorzej. Znajdziecie ją też między innymi w tranie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.