Witamina C – dlaczego jest ważna przy odchudzaniu

4
222
views

Z jednej strony witamina C jest chyba najchętniej przez nas dostarczana do organizmu (przez produkty, ale i suplementy). Z drugiej – co tak naprawdę o niej wiemy? Poza tym, że jest pomocna przy infekcjach górnych dróg oddechowych.

Czym jest witamina C?

Odpowiedź wydaje się być prosta. Jest… no właśnie czym jest? To kwas askorbinowy. Organiczny związek chemiczny należący do grupy alkoholi polihydroksylowych. I tyle chemii na dzisiaj;). Istotną informacją jest to, że witamina C to przeciwutleniacz. I to bardzo silny. Co również ważne – nasz organizm nie potrafi jej sam wytwarzać. Musimy więc ją dostarczać z pożywienia (jak również i suplementów).

Za co odpowiada witamina C w naszym organizmie? Najprościej było napisać za wiele, różnych rzeczy. Ale nie będziemy szli po najmniejszej linii oporu;). Bierze ona między innymi udział w wytwarzaniu tyrozyny. To jeden z 20 podstawowych dla naszego organizmu aminokwasów. Dzięki niemu w prawidłowy sposób funkcjonuje tarczyca i przysadka mózgowa.

Kiedy witaminy C jest za mało

Zawsze powtarzam, że aby zobaczyć za co odpowiada dany składnik, trzeba by doprowadzić do jego niedoboru. Nie polecam oczywiście, na szczęście wiadomo co się wtedy stanie.

Po pierwsze zwiększa się szansa na infekcję górnych dróg oddechowych. Po drugie dochodzi do uszkodzeń naczyń krwionośnych. Kolejnym problemem jest utrudnione gojenie się ran. Przedłużający się niedobór witaminy C to problemy z uzębieniem. A to jeszcze nie wszystko. Im mniej tego składnika w organizmie, tym większa szansa na zaburzenia depresyjne. A to już brzmi poważnie. Na straty tego składnika jesteśmy narażeni wszyscy. Są jednak osoby, które ze szczególną uwagą powinno o witaminę C dbać.

To między innymi:

– nałogowi palacze,

– osoby pijące dużo kawy,

– narażenie na przewlekły stres,

– zażywające leki (w sposób ciągły).

POZNAJ NAJLEPSZY SPOSÓB NA ODCHUDZANIE

Witamina C a odchudzanie

Nazywana bywa największym wrogiem tłuszczu. I chociażby z tego powodu jest ona ważna przy zrzucaniu kilogramów. Wspominana tyrozyna jest też łączona z procesem spalania tłuszczu. Powiedziałbym nawet, że witamina C to składnik niezbędny, jeśli chcecie zrzucić te parę kilogramów więcej. Jest ona obecna na każdym etapie likwidowania tak zwanego tłuszczu zapasowego. Po pierwsze hamuje jego produkcję. Ma też wpływ na ograniczenie transportu. Przyspiesza również jego spalanie.

brokuły

Skąd wziąć witaminę C?

Najprościej oczywiście dostarczać z jedzenia. Nie będzie z tym większego problemu. Witamina C to przede wszystkim warzywa i owoce. Na pewno najbardziej znane są z tego składnika cytrusy. Ba, często kojarzone jako najlepsze źródło tej witaminy. To akurat zgodne z prawdą nie jest. Więcej jest jej chociażby w dzikiej róży. Sporo też w natce pietruszki. Do Waszego jadłospisu włączcie między innymi pomidory, białą kapustę, brokuła, brukselkę i jarmuż. Z owoców najlepiej czarną porzeczkę, kiwi, awokado, papaję i pomarańcze.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

4 KOMENTARZE

  1. Mam pytanie, czy któraś z czytelniczek próbowała tego African Mango? Sporo dobrego o nim czytałam, ale chcę jeszcze jakiegoś potwerdzenia;) Czy ma on jakieś skutki uboczne?

  2. Jak najbardziej polecam:) Stosowałam wraz z koleżanką. Takie sobie „zawody” urządziłyśmy na odchudzanie. Po miesiącu zeszłam 5 kg, ona pół kilograma więcej;) . Wszystko poszło sprawnie i gładko. Żadnych negatywnych skutków. I u mnie i niej;)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here