Szparagi w diecie

0
84
views
zielone szparagi
Photo via VisualHunt

Zaczęło się. To znaczy sezon na szparagi a wraz z nim wysyp mnóstwa przepisów, które przewijają się w sieci, ale i telewizji. Sprawia to wrażenie jakby wszyscy jadali szparagi. Co jest nieprawdą, bo zbyt rzadko goszczą one na naszych stołach. A powinny częściej.

Które wybrać?

Mogą to być szparagi zielone, białe i fioletowe. Tak naprawdę to jedna roślina. Różnią się one między sobą sposobem uprawy. W przypadku zielonych pęd jest ponad ziemią. To rodzaj szparagów, który znajdziemy przede wszystkim w USA. Popularny jest też we Francji. Do szparagów białych nie dociera słońce. Jeśli chodzi o fioletowe to warto nadmienić, że więcej jest w nich cukru a za to mniej błonnika.

Warto odżywcze szparagów

A jeśli już podjąłem ten temat to napiszę o nim nieco więcej. Najczęściej w przypadku szparagów wymienia się ich niewielką kaloryczność. I to prawda. Dlatego polecane są one osobom będącym na diecie.

W szparagach znajdziecie kwas foliowy. To składnik zwykle wymieniany jest w przypadku ciąży. I to nie tylko w trakcie jej trwania, ale również w czasie starania się o potomka. W szparagach znajdziemy witaminy. To między innymi te oznaczone literami C i E. Obie to silne przeciwutleniacze. Odpowiedzialne za sporą cześć właściwości szparagów. Witamina C wymienia jest bardzo często w kontekście odchudzania.

W szparagach obecny jest również beta – karoten. Istotny między innymi dla naszych oczu, skóry i włosów. Nie można oczywiście pominąć pierwiastków. W szparagach obecne są między innymi wapń, fosfor i potas. Dwa pierwsze pierwiastki mają wpływ na stan kości i zębów. Potas powiązany jest między innymi z sercem.

Szparagi zawierają też błonnik, co akurat nas na diecie najbardziej interesuje. Jak wspominałem fioletowe mają go mniej niż białe i zielone. W szparagach obecny jest też pewien prebiotyk. Ma on wpływ na funkcjonowanie układu pokarmowego.

A na koniec dwie sprawy. Niestety nie każdy może jeść je bez opamiętania. W szparagach obecne są spore ilości puryn. To oznacza, że osoby mające problem z nerkami powinny się ich wystrzegać. Jeśli np. ktoś cierpi z powodu kamicy nerkowej.

Szparagi można przyrządzać na wiele sposobów, ale tak naprawdę wystarczy je ugotować na parze i już można jeść:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here