Styczeń 2017 – zaczynamy odchudzanie cz. 1

1
110
views

Zwykle po świętach i Sylwestrze na wadze pojawi się dodatkowy kilogram, albo więcej. Warto coś z tym zrobić. Zwłaszcza, że nowy rok sprzyja zmianom w naszym życiu. Odrębną sprawą jest wytrzymanie w takich postanowieniach.

Myślę, że najważniejszym aspektem w tej kwestii są efekty. Jeśli ich nie widzimy (a najlepiej, gdy zobaczymy szybko), to takie noworoczne postanowienia zarzucamy. W tym konkretnym jednak spróbujmy wytrwać. Chociażby dlatego, że nadmiar kilogramów może powodować w naszym organizmie sporo złego. Zresztą, kiedyś o tym pisałem. A teraz zaczynamy się odchudzać.

Wyczyść lodówkę

Od tego koniecznie trzeba zacząć. Po świętach już raczej nie wiele zostało, ale po Sylwestrze jak najbardziej. O ile 31 grudnia a nawet 1 stycznia możesz sobie pozwolić na szaleństwo, o tyle już dzisiaj nie ma takiej możliwości. I nie przekładaj tego na jutro. Bo skończy się… zresztą dobrze wiesz jak.

Pozbądź się więc z lodówki wszelkich sałatek, tłustych dań, słodkości i niezdrowych przekąsek. Oddaj komuś kto nie chce, lub nie musi pozbywać się kilogramów. A potem idź na zakupy. Czymś przecież trzeba wypełnić wyczyszczoną lodówkę;).

Co będę jeść?

To dobre pytanie. Odchudzanie najlepiej zaczynać w okresie letnim, kiedy mamy szeroki dostęp do świeżych warzyw, które powinno w sporym stopniu zdominować jadłospis. A co zrobić zimą? Po pierwsze postawić na mrożone warzywa. Unikaj jednak gotowych dań tego typu. Te ze zdrowiem mają niewiele wspólnego.

Oprócz mrożonek warto w jadłospisie umieścić jesienne warzywa. Mam tutaj na myśli między innymi marchewkę, pietruszkę i selera. Warzywa niedoceniane, a mające właściwości, które pomogą Ci zrzucić kilogramy.

straczkowe

2016 został uznany przez WHO rokiem roślin strączkowych. Mimo, że mamy już 2017 to w żadnym wypadku nie należy z nich rezygnować. Pomogą się odchudzić. Są między innymi źródłem białka, który jest w tym procesie potrzebny. Rośliny strączkowe w pewnym stopniu zastąpią mięso, które powinnaś ograniczyć. To ostatnie powinno występować jedynie w postaci drobiu i ryb. W nie za dużych jednak ilościach.

Ryby to też kwasy tłuszczowe Omega
. Na diecie niezastąpione.
Z ich powodu koniecznie włącz do jadłospisu oliwę z oliwek. Na koniec jeszcze węglowodany. W tym wypadku wiadomo – bo wszyscy i wszędzie o tym mówią i piszą – postaw na złożone. Cukry proste będą ratunkiem w sytuacji, gdy Twój organizm w danym momencie potrzebuje energii.

To pierwsza część tryptyku (tak przynajmniej zakładam), który mam nadzieję pozwoli Ci się skutecznie odchudzić na początku 2017 roku.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here