Proste tricki, które ułatwią odchudzanie (cz. 1)

0
33
views
warzywa
Photo via VisualHunt

Jeśli zależy Ci na pozbyciu się tych paru zbędnych kilogramów, to myślę że warto się dzisiejszym tekstem zainteresować. Znajdziesz w nim sposoby na które często nie zwraca się uwagi, ale  i bardziej oczywiste:).

Znajdź kogoś do odchudzania

Ten sposób należy do wspomnianej pierwszej grupy. Wiadomo, że wtedy będzie Ci po prostu raźniej. Łatwiej też będzie się pilnować w ramach przestrzegania zasad diety. Otwartym zostaje pytanie z kim się odchudzać. To już oczywiście kwestia indywidualna. Nie mam tutaj jakiś ogólnych wytycznych. Warto byłoby, aby taka osoba oprócz diety, była przekonana do aktywności fizycznej.

Nawilżaj organizm

I to nie tylko wtedy, gdy tak jak teraz na zewnątrz panuje upał. Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie nawadnianie jest oczywistością. Woda jest dla nas elementem niezbędnym. Pamiętaj, że znajdziesz ją nie tylko w kranie czy butelce. Woda jest obecna w świeżych warzywach i owocach na które latem najlepiej postawić. Warto mieć świadomość jeszcze jednej sprawy. Woda jest potrzebna do trawienia. O tym na diecie często się zapomina.

Wejdź do zimnej wody

Po treningu. Częstym problemem dla osób zaczynających aktywne odchudzanie jest ból, który pojawia się po ćwiczeniach. Zwłaszcza w przypadku dopiero zaczynających (po długiej przerwie) aktywność. Dlatego po intensywnym treningu dobrym rozwiązaniem jest wejście na kilkanaście minut do chłodnej wody. Dzięki temu można w znacznym stopniu zredukować ból pojawiający się pewien czas po ćwiczeniach.

Czytaj co jesz

To też według mnie istotna kwestia. Generalnie wiedzę uważam za dużą wartość dodaną. A poznawanie składu produktów ( i jaki może mieć wpływ na odchudzanie) za niezbędne. Dzięki temu możemy uniknąć dietetycznych pułapek stawianych na nas przez producentów produktów. I nie mam tutaj na myśli tylko i wyłącznie jedzenia typu „fit”, które musisz omijać szerokim łukiem. Dzięki dokładnemu czytaniu etykiet można na przykład dość skutecznie pozbyć się szkodliwych składników.

Waż się…

Rzadko. Naprawdę nie ma sensu robić tego codziennie. Ba, powiem więcej. Od częstego wchodzenia na wagę kilogramów Ci nie ubędzie. No chyba, że będziesz to robić w sposób ekstremalny;). Raz na tydzień spokojnie wystarczy. Jeśli jesteś naprawdę niecierpliwą osobą, zrób to dwa razy na te 7 dni. Jeśli chodzi o porę, to wybrałbym poranek. Jeszcze przed jedzeniem.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here