Proste sposoby na podkręcenie metabolizmu

0
27
views
woda z cytryną

Do tego, a może przede wszystkim, działające:). A to przecież dość istotne w zalewie – często bardzo dziwnych – sposobów, które można znaleźć w sieci. My postawimy na te sprawdzone:).

Woda z cytryną

Zaczniemy od chyba jednego z częściej polecanych sposobów na podkręcenie metabolizmu. Pije się ją na czczo. To czy ten napój będzie zimny czy ciepły, to już Twój wybór. Bo oba sposoby mają swoich zwolenników. Woda z cytryną ma kilka właściwości. Wspomaga między innymi nerki. Działa oczywiście pozytywnie na trawienie. Wspomaga też detoksykację. Swojego czasu opisałem wariację na temat tego sposobu, czyli wodę z limonką.

Pamiętaj o białku

Przy komponowaniu posiłków. Ma ono znaczenie dla metabolizmu. Przyspiesza go o te co najmniej kilkanaście procent. Stąd przecież wzięła się popularność wszelkich diet białkowych. Oczywiście ich nie polecam, bo zbytnio obciążają organizm. Nie zmienia to tego, że białko musi być obecne w Twoich posiłkach. Włącz więc do jadłospisu drób, ryby, jajka i rośliny strączkowe.

Jabłka

Zawierają w sobie pektyny. Dzięki temu zapewniają uczucie sytości na dłużej. Oprócz tego jabłka wspomagają trawienie tłuszczu. Mają też bardzo pozytywny wpływ na pracę jelit. I właśnie dlatego warto je podjadać na diecie. Natomiast jedna ważna sprawa. Jeśli masz problemy z żołądkiem (np. wrzody), to uważaj na nie. Zwłaszcza unikaj jedzenia na czczo.

Biała kapusta

To kolejny produkt, którego właściwości są ogólnie znane. I znowu nie namawiam na dietę kapuścianą, ale już jedzenie tego warzywa będzie przydatne na diecie. Zawiera ono przede wszystkim sporą ilość błonnika. Dodatkowo znajduje się w nim chrom. Dzięki temu kapusta wspomaga metabolizm.

Trening interwałowy

No trzeba by wstać z fotela:). Trening interwałowy jest w kwestii wspomagania metabolizmu lepszy od „tradycyjnej” formy ruchu. To ćwiczenia, które są krótsze w porównaniu właśnie do cardio. Mogą one przyspieszyć metabolizm nawet dobę po ich zakończeniu. Taki krótkotrwały trening musi być intensywny. Jak wygląda? Krótkie okresy maksymalnego wysiłku i aktywny odpoczynek. Czyli na przykład szybki bieg przez minutę, a potem trucht przez około 120 sekund. Istotne jest osiągniecie wysokiego tempa. Powodzenia:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here