Papryka – korzystaj z jej właściwości

0
19
views

Bo ma ich wiele i chętnie się nimi dzieli:). Najlepiej jeść ją surową, lub poddaną jak najmniejszej obróbce termicznej. Jeśli jednak uwielbiasz pieczoną faszerowaną paprykę, też sobie jej nie odmawiaj:). Co więc oferuje papryka?

Witaminy, witaminy

Od razu zaznaczę, że skupię się jedynie na słodkiej. O ostrej napiszę innym razem. Przede wszystkim papryka to bomba witaminowa. Zacznę może od tego, że do Europy przywędrowała ona w XV wieku. Początkowo była uznawana za truciznę.

Wiele dla jej rozpropagowania zrobili Węgrzy. Zresztą to naukowiec z tego kraju wyizolował z niej witaminę C. Za co zresztą dostał nagrodę Nobla. No właśnie na ten składnik najbardziej bym zwrócił uwagę.

Po pierwsze dlatego, że papryka ma tej witaminy naprawdę dużo. Po drugie dlatego, że składnik ten jest niezwykle ważny dla naszego organizmu. I nie mam tutaj na myśli tylko wspomagania układu odpornościowego czy naczyń krwionośnych. Witamina C jest istotna przy odchudzaniu – napisałem swojego czasu na ten temat tekst. Warto się z nim zapoznać:).

Kolejna sprawa to witaminy z grupy B. Te również są niezwykle ważne dla organizmu. I to nie tylko od wewnątrz, ale mają wpływ na to jak wyglądamy. Ostatnio też odkryto, jak ważna dla kobiet w ciąży jest witamina B3. Nie można nie wspomnieć o prowitaminie A. Ten składnik istotny jest dla wzroku i włosów.

Jaki kolor wybrać?

To zależy. Osobiste preferencje to jedno. Poszczególne jednak kolory „mają znaczenie” z punktu widzenia ilości składników. Przykładowo, jeśli zdecydujecie się na czerwoną paprykę, to dostarczycie do organizmu sporo witaminy A i C.

Zielona z kolei jest dobrym pomysłem dla kobiet w ciąży, lub starających się o dziecko. Zawiera sporo kwasu foliowego. Żółta papryka ma dwie cenne właściwości. Po pierwsze zawiera sporo witaminy E. To składnik zwiększający szansę na opóźnienie starzenia się organizmu. Kolejna sprawa to luteina. Ma ona wpływ na stan wzroku.

A jak z odchudzaniem? Generalnie spalaczem tkanki tłuszczowej jest ostra papryka. Te łagodne odmiany warto włączyć do jadłospisu. Po pierwsze są bogate w witaminy, a na diecie nie można dopuścić do ich braku. Po drugie mają niewiele kcal. Po trzecie są smaczne:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here