Odchudzasz się? Zwróć uwagę na te przyprawy cz. 2

0
187
views

Idę za ciosem:) Ostatnio była pierwsza część tekstu o tym jak urozmaicić swoje dania, tak aby smakowały lepiej, a przy okazji odchudzały. Dzisiejsze przyprawy będą nieco mniej oczywiste.

Kolendra

Nie jest to zbyt popularna przyprawa w naszej kuchni, ale warto się nią zainteresować. Na pewno sprawdzi się jako dodatek do dań mięsnych. Jeśli lubicie kuchnię orientalną, to pewnie spotykaliście się z tą przyprawą zdecydowanie częściej. Kolendra nadaje daniom bardzo specyficznego smaku. Dodawajcie ją do potraw w których jest wspomniane mięso (jagnięcina, ryby), ale też i pomidory, czy ciecierzyca.

Kolendra ma wiele ciekawych właściwości leczniczych. Mam tutaj na myśli działanie przeciwbólowe, można ją też stosować na oparzenia. W jaki sposób przyprawa ta pomoże w odchudzaniu? Kolendra ma działanie oczyszczające. Ma to związek z właściwościami moczopędnymi. I w ten właśnie sposób możesz wspomóc proces odchudzania. Przynajmniej w początkowym etapie tego procesu.

Podbiał pospolity

Już widzę zdziwienie na Waszym twarzach. Mam stosować chwast w kuchni? Tak i zaraz się przekonacie dlaczego. Podbiał był od wieków stosowany w medycynie naturalnej. Surowcem leczniczym są kwiaty i liście. Stosowano je między innymi na leczeniu kaszlu i astmy. Wiem też, leczono nimi chociażby żylaki.

W jaki sposób pomaga przy odchudzaniu? Podbiałowi przypisuje się właściwości hamujące apetyt. Do jakich potraw możecie go dodać? Sprawdzi się on na przykład w gołąbkach (oczywiście fit;). Można też dodać go do zup, czy posypać danie z warzyw. Co ważne nie stosujcie podbiału za często, bo może mieć on w takiej perspektywie zły wpływ na wątrobę.

mięta

Mięta

Nie mógłbym sobie darować, gdybym jej tutaj nie umieścił. Wiadomo, ze mięta przede wszystkim pomaga w przypadku, kiedy zjecie za dużo. Bardzo skutecznie reguluje ona proces trawienia. I to właśnie interesuje nas tutaj najbardziej. Dzięki mięcie – jeśli można tak powiedzieć – to co jesz jest szybciej transportowane. Wspomniana regulacja procesu trawienia jest niezwykłe ważne, kiedy się odchudzasz. I pewnie doskonale sobie zdajesz z tego sprawę.

Miętę można dodawać do potraw, ale myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie picie herbaty. Codziennie, ale warto co jakieś 2-3 tygodnie zrobić sobie przerwę. Zioła są zdrowe, ale na stosowane bez opamiętania mogą wywołać negatywne skutki.

Czy to już koniec przypraw wspomagających odchudzanie? Oczywiście, że nie:)

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here