Odchudzasz się? Bez tych pierwiastków się nie uda

0
85
views

A przynajmniej będzie zdecydowanie trudniej. Skupimy się na trzech pierwiastkach, które mają wiele właściwości wpływających na nasz organizm, w tym również pomagających pozbyć się tych paru kilogramów.

Magnez

Kojarzony przede wszystkim z układem nerwowym. I z tego względu warto go wziąć pod uwagę. Niedobór magnezu w organizmie to stres. Wtedy zwykle go zajadamy. To ustalmy nieco utrudnia odchudzanie:). Znam oczywiście osoby, które w stresie potrafią „niknąć w oczach”. To jednak nie jest „dobre” (mam myśli jest to niezdrowe) zrzucanie kilogramów. Generalnie rzecz biorąc warto zadbać o odpowiedni poziom magnezu, bo poprawi on nastrój. A ten ostatni przy odchudzaniu wręcz niezbędny. Pierwiastka tego najlepiej szukać w kakao. Gorzka czekolada to dobry pomysł. Magnez to również kasza gryczana, szpinak i niektóre ryby (dorsz i mintaj).

Chrom

To z kolei minerał w przypadku którego spotkacie się z pewnymi kontrowersjami. Generalnie z chromem lepiej uważać. Kontrolować ilość jaką przyjmujecie. Jego nadmiar może powodować problemy z przyswajaniem cynku i żelaza. Chrom odpowiada w organizmie między innymi za regulowanie stężenie cukru. Stymuluje on też syntezę niektórych kwasów tłuszczowych. Chrom może nas ochronić przed cukrzycą typu 2. Odpowiada za transport aminokwasów w organizmie.

źródło chromu – groszek

Warto mieć świadomość, że na jego niedobór narażone są… osoby, które za często się odchudzają (wykorzystując w tym celu głodówki). Nadużywanie alkoholu też może do tego prowadzić. Gdzie szukać chromu? Obecny jest chociażby w drożdżach i gruboziarnistych kaszach. Dobrym źródłem tego pierwiastka są też warzywa: zielony groszek i brokuły.

Cynk

Znany przede wszystkim z tego, że podkręca atmosferę w sypialni. Ma jednak sporo ciekawych właściwości. Ważny jest dla stanu skóry, włosów i paznokci. Ciekawostką może być to, że niedobór tego pierwiastka powoduje… zaburzenia smaku i węchu. W jaki sposób pomoże Ci się odchudzić? Przede wszystkim przyspiesza metabolizm. Cynk bierze też udział w procesie trawienia białek. Jego regularne przyjmowanie poprawia też samopoczucie. Działanie podobne więc do magnezu. Niestety najlepsze źródło tego pierwiastka to owoce morza. Nie każdy lubi lub może je jeść. Cynk znajdziesz też w pestkach dyni, sezamie i migdałach.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here