Nasiona i ziarna na diecie odchudzającej

0
65
views
pestki dyni

Kryją w sobie wiele ciekawych właściwości przydatnych również w czasie zrzucania kilogramów. Wiele z nich jest jednak traktowanych przez nas po macoszemu. Wręcz unikamy ich. A to duży błąd.

Siemię lniane

Zacznę właśnie od niego. Jeśli jesteście maniaczkami pielęgnacji włosów domowymi sposobami to wiecie, że siemię lniane można do tego wykorzystać. Tutaj najbardziej interesuje nas to, że jest ono bogate w kwasy tłuszczowe Omega. Tych w jadłospisie (nie tylko jeśli się odchudzacie) nie może zabraknąć. Po drugie siemię to też dobre źródło błonnika. O tym, że bez niego na diecie ani rusz, nikogo chyba przekonywać nie muszę. Co ciekawe siemię ma też wspomagać pozbywanie się tkanki tłuszczowej. Oczywiście nie samo, ale jako element diety. Tak przy okazji dodam, że pomaga ono też w sytuacji gdy zmagamy się z wrzodami.

Komosa ryżowa

Hit. Tak bez większej przesady można o niej powiedzieć. Zalicza się ją do grupy „pseudozbóż”. Po pierwsze jest doskonałym źródłem wysokowartościowego białka. Składnik na diecie odchudzającej niezbędny. Komosa na niski indeks glikemiczny. To kolejna właściwość przemawiająca za tym, żeby umieścić ją w diecie odchudzającej. Nie zawiera glutenu. Dzięki temu zawdzięcza swoją popularność w ostatnim czasie. Mamy przecież hajp na taką żywność.

Pestki słonecznika

Zwykle podjadane w formie prażonej. Dużo rzadziej – świeże. Niezależnie od formy w jakiej pestki mamy, powiedzieć można jedno. To wciąga:). Pestki są między innymi źródłem cynku. Druga sprawa to magnez. To o tyle ważna informacja, że w czasie odchudzania łatwo o niedobór tych pierwiastków. Pestki to też sporo przeciwutleniaczy. Niezbędnych nie tylko na diecie. Witamina E i kwas foliowy – ich obecność to kolejna zaleta pestek.

Pestki dyni

Kolejna, tym razem nieco mniej popularna, przegryzka. Pestki z dyni najczęściej wymienia się w kontekście obecności cynku. Są one też źródłem bardzo łatwo przyswajalnego przez nasz organizm białka. Oprócz wspominanego cynku znajdziemy w nich również magnez. Jest też żelazo, potas i wapń. Przyznacie – robi wrażenie:). Nie można zapomnieć o kwasach tłuszczowych. Po pierwsze w czasie diety odchudzającej pestki dyni zastąpią niezdrowe przekąski. Po drugie dostarczą wspominanych składników.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here