Na zimę włącz do diety kiszonki!

0
22
views
słoik ogórków kiszonych

I naprawdę dobrze będzie to zrobić. Mają one mnóstwo istotnych właściwości. Przydadzą się przy odchudzaniu. Dodatkowo rozruszają nieco zimowy jadłospis. Ten ostatni zwykle bywa dość jednostajny w czasie tej pory roku. Chociaż wcale być nie musi, ale to temat na inny tekst. Skupmy się na właściwościach kiszonek.

Dostarczają witamin

I to naprawdę sporych ilości. Witamin zwykle brakuje nam w okresie zimowym. Na co możemy liczyć włączając do jadłospisu kiszonki? Przede wszystkim dzięki nim dostarczymy witamin z grupy B. I to dobra informacja dla osób zmagających się z nadmiernymi kilogramami. Ale o o tym za chwilę. Na razie powiem tylko tyle, że witaminy z tej grupy wspomagają funkcjonowanie układu nerwowego i mięśni.

Kiszonki to też spora ilość kwasu askorbinowego. O jego właściwościach pisałem już kilkakrotnie. Zainteresowanych odsyłam chociażby do tekstu „Witamina C – dlaczego jest ważna przy odchudzaniu”. Ma też wpływ na odporność. Kiszonki dostarczają również beta-karotenu. Jest on ważny dla naszego wzroku i stanu skóry.

Najlepsze źródło probiotyków

Te mają naprawdę sporo ciekawych właściwości. Chociażby wpływ na nasz układ odpornościowy. Dlatego właśnie kiszonki poleca się włączyć do zimowego jadłospisu. Kolejna właściwość jest związana z detoksykacją organizmu. Mogą one wspierać profesjonalne rozwiązania (takie jak Cistus Plus).

Probiotykom przypisuje się regulowanie poziomu cholesterolu w organizmie. Wiele osobom przyda się ta „funkcja” kiszonek.

Czy pomagają się odchudzić?

Część z umiejętności już zdradziłem:). Jedna z witamin z grupy B to tiamina. Ma ona znaczenie dla osób walczących z nadmiarem kilogramów. Generalnie witaminy z tej grupy regulują między innymi proces trawienia białek, węglowodanów i tłuszczu. Kiszonki pozytywnie wpływają na pracę jelit. To kolejna ważna właściwość. I oczywiście mają sporo błonnika. Mogą być one obecne w diecie na odchudzanie.

Kiszonki przydadzą się nam w momencie, gdy przytrafi się nam biegunka. Radzą sobie one również z zaparciami. I na koniec jeszcze jedna właściwość. Jedzenie kiszonek wspomaga przyswajanie żelaza.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here