Miód – poznaj jego właściwości

0
136
views
Photo via Visualhunt

Przypominamy sobie o nim jesienią. Nie jest to w żadnym wypadku dziwne, zważywszy na jego pozytywny wpływ na odporność. Warto jednak poznać również inne właściwości miodu. Zaczniemy jednak od ostatecznej i niepodważalnej odpowiedzi na pewne pytanie.

Czy mogę jeść miód na diecie?

W czasie odchudzania staramy się znaleźć zastępstwo dla cukru. No chyba, że jesteśmy w grupie szczęśliwców, którzy nie słodzą. Jedną z często wymienianych możliwości jest miód. Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi: możesz, ale pamiętaj, że jest on kaloryczny. Warto więc rozsądnie podejść do ilości miodu w diecie. Jeśli oczywiście Twoim celem jest zrzucenie paru kilogramów;).

Działanie bakteriobójcze

To właściwość, która jest chętnie podnoszona przez osoby zmagające się z trądzikiem. Wystarczy nałożyć odrobinę miodu na pryszcza, tak aby się go pozbyć. Przynajmniej tak to działa w teorii. Na pewno miód ma działanie bakteriobójcze. Zawiera w sobie związki chemiczne, które posiadają takie właściwości. To między innymi inhibyna i apidycyna. Warto wspomnieć tak przy okazji, że miód poradzi sobie również z grzybami.

Pozytywny wpływ na odporność

Miód wzmacnia organizm. Ale warto tutaj podkreślić jedną sprawę. Miód miodowi nierówny. Jeśli faktycznie zależy nam na tym, żeby wzmocnić organizm, to najlepszym wyborem będzie spadziowy i gryczany. Raczej nie kupisz ich w hipermarkecie. Będzie trzeba się trochę namęczyć. Miód przyda się po to, aby uchronić się przed infekcjami górnych dróg oddechowych. Jest stosowany w naturalnym leczeniu, ale kwestię skuteczności i faktycznego działania pominę.

Na stres

Miód to między innymi magnez. Pierwiastek, który dość szybko (i skutecznie) wypłukujemy ze swojego organizmu chociażby przy pomocy różnego rodzaju używek. I tak, mam tutaj na myśli również kawę:). To daje wiele sygnałów ze strony naszego organizmu. Jednym z nich jest duża nerwowość. I mała odporność na stres.

W diecie przyszłej mamy

jeśli starasz się o dziecko lub jesteś w ciąży, to warto go dodać do jadłospisu. Ze szczególnym uwzględnieniem miodu gryczanego. Zawiera on w sobie całkiem sporo żelaza. Pierwiastka o którego niedobór w czasie ciąży najłatwiej. Generalnie rzecz biorąc mód to sporo ważnych dla organizmu minerałów i witamin. I dlatego warto włączyć do diety:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.