Magnez – poznaj jego właściwości

0
72
views

Pierwiastek, który ma wiele ciekawych „umiejętności”. Przydatny – o czym przekonasz się czytając ten tekst – również w czasie walki z nadmiernymi kilogramami.

Wpływa na zęby

Dokładniej rzecz biorąc jest on związany z witaminą D i wapniem. Ma przez nie wpływ na stan naszego uzębienia, ale również i kości. I dlatego nie można doprowadzić do niedoboru tego pierwiastka w organizmie. Jeśli potrwa on zbyt długo, to istnieje ryzyko wystąpienia osteoporozy.

Wpływa na serce

Magnezowi przypisuje się między innymi działanie profilaktyczne. Odpowiednia ilość tego pierwiastka w diecie może ochronić nas przed chorobami serca. W pewnym stopniu ma też wspomagać ich leczenie. Magnez zmniejsza ryzyko zawału i nadciśnieniu tętniczemu. Tutaj warto zauważyć, że pierwiastek ten jest powiązany z potasem. Niski poziom magnezu to niedobra informacja dla tego drugiego. To z kolei problemy dla ciśnienia krwi i pracy serca.

Wpływa na mięśnie

A przekonasz się o tym – niestety bardzo boleśnie – w momencie, gdy doprowadzisz do niedoboru magnezu. Przede wszystkim nasz dzisiejszy bohater reguluje ich napięcie. W przypadku niedoboru można spodziewać się skurczy. Tym boleśniejszych ich mniej magnezu w organizmie. Z drugiej strony warto myślę wspomnieć, że można się spotkać z koncepcją, iż cały problem z brakiem magnezu to sprawa rozdmuchana. Głównie przez producentów suplementów z tym pierwiastkiem.

Wpływ na układ nerwowy

Ostatnio pisałem o samopoczuciu, które jest niezwykle istotne na diecie. Im gorzej z nim, tym trudniej może się być odchudzić. To jeden z powodów dla których warto zadbać o magnez na diecie. Pierwiastek ten ma niebagatelny wpływ na układ nerwowy. Z jednej strony wpływa na koncentrację. Zmniejsza rozdrażnienie. Działa też w dużym stopniu uspokajająco. W pewnym stopniu również „odpręża”. Działa antystresowo.

Gdzie szukać magnezu?

Zwykle poleca się czekoladę. Ale tę gorzką. Faktem jest, że ziarna kakaowca są obecnie najlepszym znanym źródłem magnezu. Ale oczywiście niejedynym. Od siebie dodałbym kaszę gryczaną, którą uwielbiam pod każdą postacią. Na pewno do diety dobrze jest włączyć rośliny strączkowe. Te, zwłaszcza teraz, stały się niezwykle modnym elementem jadłospisu. Magnez obecny jest również w makreli, bananach i szpinaku.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here