Letnie odchudzanie – papryka

0
151
views

Zacząłem ostatnio serię tekstów, które mają Wam pomóc zrzucić te parę nadprogramowych kilogramów, przy pomocy tego co akurat latem daje nam natura. Było o brzoskwiniach, czas na słodką paprykę.

Co o niej wiesz?

Celowo pomijam ostrą paprykę, która jest tematem na oddzielny tekst. Zresztą zdarzyło mi się już niej wspomnieć przy okazji opisu preparatu odchudzającego Silvets. Skupmy się więc na dzisiejszym bohaterze. Jego właściwie nazwa brzmi: papryka roczna. Uprawiana jest ona w wielu miejscach na świecie. Pochodzi z tropikalnych części Ameryki. Istnieją wiele kultywarów papryki. To nic innego jak trwała odmiana danej rośliny.

Owoce tej rośliny znajdują szerokie zastosowanie w kuchniach różnych części świata, o czym specjalnie Was przekonywać nie muszę;)

Dlaczego warto jeść paprykę?

Przede wszystkim dlatego, że jest ona niezwykle bogata w witaminy. Zacznę od grupy B. Witaminy do niej należące mają wpływ na wiele istotnych aspektów funkcjonowania naszego organizmu. Wiem, że brzmi to bardzo ogólnie, ale brakło by nam miejsca by wszystie opisać;). Dość powiedzieć, że witaminy z tej grupy powiązane są zarówno ze stanem włosów, jak i… układem nerwowym. Papryka więc dzięki nim wpływa chociażby na Wasze (no, moje oczywiście też) samopoczucie.

Nie da się ukryć, że największym bogactwem tego warzywa jest witamina C. Zwykle cytrynę wymienia się jako źródło tego składnika. Ustalmy, że przy papryce, nawet nie warto na nią patrzeć. Papryka – tak dodam przy okazji – wcale też nie jest najlepszym źródłem tej witaminy. Nie zmienia to jednak tego, że wystarczy jeść 100 gram papryki dziennie.

To, że witamina C wpływa na układ odpornościowy wiadomo. Jest silnym przeciwutleniaczem, co oznacza, że ma pozytywny wpływ na stan skóry i włosów.

Czy papryka wspomaga odchudzanie?

Oczywiście. Po pierwsze dzięki wspomnianej witaminie C, która przydaje się w tym procesie. Po drugie ma bardzo mało kcal. No i oczywiście błonnik. Tak po raz kolejny powtarzam, koniecznym przy odchudzaniu:). I to jest właśnie odpowiedź na postawione wyżej pytanie.

Którą paprykę wybrać?

Jeśli chcesz zrzucić te parę kilogramów, to właściwie każdy „kolor” będzie pomocny. Na pewno powinniście zwrócić uwagę na czerwoną paprykę. To ona zawiera najwięcej witaminy C. Polecałbym też żółtą. Zwykle jest ona raczej traktowana przez nas po macoszemu. W garnkach ląduje najczęściej czerwona i zielona. Wspomniana przez mnie żółta papryka zawiera w sobie witaminę B6. Ta bierze udział w metabolizmie białek i tłuszczy. I właśnie dlatego warto jeść żółtą paprykę. Będzie ona jednym z elementów wspomagającym spalanie tkanki tłuszczowej.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here