Jak naprawdę uniknąć efektu jo-jo

0
99
views

To, że spędza on sen z oczu każdej osobie próbującej zrzucić kilogramy, jest oczywiste. Sieć pełna jest pytań o to, jak go uniknąć. Co zrobić, aby po diecie cieszyć się nową, odchudzoną sylwetką? Pamiętać o paru sprawach.

Za dużo ćwiczysz

Naprawdę? No nie do końca. Chodzi raczej o to, że za mało odpoczywasz. Organizm musi mieć kiedy się zregenerować. A do tego zwykle z takimi katorżniczym trybem aktywności fizycznej pojawia się bardzo ubogi w kalorie jadłospis. To po pierwsze powoduje, że Twój organizm prędzej czy później się zbuntuje. Po drugie w pewnym momencie taka rygorystyczna dieta się skończy. I wtedy prawie pewne jest to, że rzucisz się na jedzenie. Efekty bardzo szybko będą widoczne.

Stare nawyki

To kolejny bardzo często występujący problem. Wiadomo, kiedy jesteśmy na diecie, nasz jadłospis mocno się zmienia. Bardzo często cierpimy z tego powodu. Nierzadko dosłownie. Zwłaszcza w sytuacji gdy nasz dotychczasowy jadłospis na wiele w temacie niezdrowego i kalorycznego jedzenia sobie pozwalał. I kiedy dieta się kończy i uzyskamy cel jaki sobie wyznaczyliśmy, wracamy do starych nawyków żywieniowych. Czasem z założenia nic się przecież przez te paręnaście dni nie stanie. A ja sobie pojem. Błąd.

Zbyt szybkie wychodzenie

Z diety rzecz jasna. Zwykle połączone z powrotem do starych nawyków. Bardzo często zdarza się osobom wybierający restrykcyjne diety. I kiedy już w końcu się ona skończy rzucamy się na jedzenie. Jeśli nasz organizm zdążył się „przestawić” w związku z dietą, to musimy się liczyć z efektem jo-jo. Warto więc mimo skończenia procesu odchudzania nie zmieniać drastycznie jadłospisu. Jeśli do tego dieta, którą wybraliście, była zdrowa warto rozważyć, trzymanie się jej zasad. Przy pewnym wzbogaceniu kaloryczności posiłków.

Stres

To w ogóle wróg odchudzania. Zresztą nie tylko zrzucania kilogramów. Możemy go wywołać w czasie diety w pewien sposób „sztucznie”. To znaczy może mieć to miejsce w sytuacji, gdy w jadłospisie będzie brakować magnezu i niektórych witamin z grupy B. Stres bardzo często się zajada. Chociaż oczywiście są przypadki osób chudnących w takiej sytuacji. Przedłużający się stres to też kortyzol. A ten hormon „nie spodoba się” naszej wadze. I dlatego trzeba walczyć ze stresem. Jak? O tym już niedługo.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here