Cheat Day – zrób sobie wolne

0
158
views

Rygorystyczne trzymanie się diety nie jest moim zdaniem dobrym pomysłem. Zwłaszcza, jeśli są to jakieś niebotycznie wyśrubowane w kwestii kalorii jadłospisy. Dzień wolny na diecie to naprawdę dobry pomysł.

hamburger

Zalety oszukiwania na diecie

Miej jednak świadomość, że taki cheat day nie jest pozbawiony wad. Zaczniemy jednak od dobrych informacji. Cały proces zrzucania kilogramów wydaje się być dość prosty. Ot trzymasz się sztywno pewnych zasad wyznaczonych przez dietę. I tyle. Kilogramy same spadną. Abstrahując od tego, że nie do końca tak może być, to już na 2-3 dzień diety zaczyna się problem. Zwykle jadłospis jest mocno ograniczony w stosunku do tego co jedliśmy wcześniej. Im bardziej tym – przynajmniej na początku – może być gorzej.

POZNAJ SKUTECZNY SPOSÓB NA ZBĘDNE KILOGRAMY!

Bo zwykle po tych wspomnianych paru dniach, pojawia się najgorszy wróg odchudzania. Pokusa. Zjadłby coś niezdrowego. Chociaż trochę. Może słodkiego. Naprawdę mało. I właśnie po to jest cheat day. Raz na tydzień możesz sobie pozwolić na odstępstwo od odchudzającego jadłospisu. Nie licz kalorii, a pozwoli to poprawić samopoczucie. Nabierzesz też energii na kolejny tydzień. Obie te sprawy są niezwykle istotne w czasie zrzucania kilogramów. To zalety tzw. wolnego dnia.

Uważaj jednak na wady

Przede wszystkim zdaj sobie sprawę z tego, że nie możesz jeść wszystkiego. To znaczy oczywiście bez większego problemu przygotujesz sobie przecież taki jadłospis. Tylko, że w dłuższej perspektywie tłusty, wolny dzień nie będzie Ci jedynie dodawał energii i poprawiał samopoczucia, ale i kilogramów.

Można na słodko, ale bez przesady:)
Można na słodko, ale bez przesady:)

Jak ze wszystkim podejdź do jadłospisu cheat day z głową. Masz ochotę na fast food? Zjedz. Ale nie wpychaj podwójnych burgerów na zmianę z ogromną dawką frytek. Na to wszystko jeszcze shake. Brakuje już tylko zasmażki;). Masz ochotę na słodycze? Nie ma problemu. Tylko nie kilogramami.

Zdaj sobie sprawę też z jednej rzeczy. Im bardziej masz rygorystyczny jadłospis, tym większe prawdopodobieństwo, że mocniej odchorujesz taki wolny dzień. Zwłaszcza w sytuacji gdy masz „słaby żołądek” i często różnego rodzaju problemy. Zresztą tak nawiasem w tym wypadku trzeba weryfikować swój odchudzający jadłospis. Dość powiedzieć, że zwykle warto w nim uwzględnić na przykład rośliny strączkowe. We wspomnianym wypadku może być to problematyczne.

Traktuj Cheat Day jako drobne odstępstwo od zasad diety. Czas na relaks i nabranie sił przed zrzucaniem kilogramów w kolejnym tygodniu:).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here