Tych diet unikaj – dieta kopenhaska

0
87
views

Dzisiejszym tekstem rozpoczynam nową serię wpisów. Tytuł mówi sam za siebie;). Bez więc zbędnych opisów przechodzimy do diety kopenhaskiej – sposobu zrzucania kilogramów, którego lepiej unikać.

O co w niej chodzi?

To dieta, której popularność faluje. Co pewien czas pojawiają się osoby, które bardzo ją zachwalają. Jak to wiele kilogramów straciły przez trzynaście dni. Popularność rośnie, aż do serii informacji, dlaczego lepiej tego sposobu unikać. 13 dni – tyle dokładnie trwa ta dieta. Nie mniej, ani nie więcej. To dużo i mało.

Trzynaście dni wydaje się być okresem „do przeżycia”. Dwa tygodnie to niewiele. Kiedy jednak zobaczymy jadłospis i to jak restrykcyjnym zasadom on podlega, to ten czas zaczyna się „wydłużać”. Jednocześnie ta dieta nie może ulec wydłużeniu. Nie ma w tym nic dziwnego. Jeśli będzie trwała dłużej organizm może zacząć „świrować”.

Jak wygląda jadłospis?

Jej nazwa sugeruje, że powstała w Danii. Do tego zwykle wymienia się pewną klinikę, która ma być za nią odpowiedzialna. To jednak nieprawda. Jadłospis w tej diecie zakłada niezwykle małą liczbę kalorii w ciągu dnia. Waha się ona między 500, a 900.

W ciągu tych 13 dni spożywasz trzy posiłki. Nie ma mowy o odstępstwach od przygotowanego menu. Listę dań, które można zjeść bez większych problemów znajdziecie w sieci. Jakie produkt można jeść? Jadłospis opiera się o chude mięso, jajka i warzywa. Na liście są też obecne owoce.

Czego nie można jeść? Pożegnajcie się z produktami zbożowymi, alkoholem i słodyczami. Nie brzmi źle? No to teraz niespodzianka. Każde, literalnie każde odstępstwo od jadłospisu traktowane jest jako przestępstwo i jednocześnie przerwanie diety. Dobra informacja jest to można, a nawet trzeba pić kawę. Pobudzą przemianę materii, a to tutaj potrzebne.

Na tej diecie trzeba pić kawę. To jedyna dobra informacja:)
Na tej diecie trzeba pić kawę. To jedyna dobra informacja:)

Jakby tego było mało, należy się trzymać ściśle godzin posiłków. Śniadanie między 8 a 9 rano. Obiad 12 do 14. Kolację można zjeść między 16 a 18.

Dlaczego należy unikać diety kopenhaskiej?

Jeżeli jesteś aktywną osobą (np. pracujesz fizycznie) to Twój organizm jej nie wytrzyma. Potrzebujesz zdecydowanie więcej kalorii do funkcjonowania. W pierwszych dniach diety licz się z poważnym osłabieniem (zawroty głowy to najmniejszy wymiar kary). Jeśli więc jesteś osobą chorowitą nie polecam.

W ciągu tych dwóch tygodni możesz stracić 7 kilogramów. Robi wrażenie, tylko że w tak krótkim czasie to niezdrowe. Po drugie nie dostarczasz do organizmu wielu ważnych składników. Po trzecie i chyba najważniejsze utrzymanie tak zdobytej wagi będzie bardzo trudne, żeby nie napisać „praktycznie niemożliwe”. Zdecydowanie lepiej wybrać jakiś mniej restrykcyjny sposób odchudzania. Wtedy jest szansa na uniknięcie nieprzyjemnego efektu jo-jo.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here