Dynia – poznaj 5 powodów by ją jeść (również na diecie!)

0
42
views
Photo via Visualhunt.com

Każda pora roku ma swoją gwiazdę. Produkt spożywczy, który jest z nią kojarzony. Jesień, która – nie czarujmy się – już się rozpoczęła, ma właśnie dynię. A jako, że jesteśmy na diecie, powinniśmy ją jeść:).

Wzmacnia układ odpornościowy

Oczywiście nie ona jedyna, bo akurat jesienią ma mocnego konkurenta. Mam tutaj na myśli kiszoną kapustę, ale o tej następnym razem. Dynia zawiera w sobie witaminę C i właśnie dlatego buduje odporność. Aczkolwiek to niejedyny składnik, który jest w tej sytuacji istotny. Mam tutaj na myśli cynk. Ten ostatni robi znacznie więcej. Ale o tym za chwilę. Dynia uchroni Cie przed infekcją, ale jej nie leczy. Warto o tym wiedzieć.

Pozytywnie wpływa na wygląd

Od wewnątrz i na zewnątrz. Za to odpowiada wspomniany cynk, witamina i najbardziej kojarzony z dynią beta-karoten. Ta trójca między innymi pozytywnie wpływa na skórę, a także jej przydatki. Wspomniałem o tym, że dynia działa też na zewnątrz. Można z niej przygotować maseczkę na skórę. Jeśli chcesz ją odświeżyć, ale nadać też jej kolorytu. Cynk za to ratuje Twoje włosy.

Wpływa na wzrok

A dokładniej rzecz biorąc chroni go. To przez wysoką zawartość beta-karotenu. Niedobór tej witaminy w pewnej perspektywie powoduje tzw. kurzą ślepotę. Oznacza to problem z widzeniem po zmroku lub gdy np. w pokoju jest mniejsza „ilość” światła. I właśnie dlatego trzeba dbać o beta-karoten. Zwłaszcza jeśli pracujesz przed komputerem.

Dba o serce

To dzięki obecności potasu. Pierwiastek ten ma bardzo duży wpływ na ciśnienie. Niedobór potasu to między innymi nieregularna praca serca. To również skurcze mięśni. Pojawi się zmęczenie i poddenerwowanie. No i właśnie dlatego trzeba dbać o poziom potasu. A on odwdzięczy się między innymi dobrą pracą serca.

Wspomaga odchudzanie

Na diecie potrzebne są nam zwykle pierwiastki i witaminy. I tych dynia jak opisałem (a nie wymieniłem wszystkich) wyżej dostarcza. Niektórych w dużych ilościach. Jest niskokaloryczna. To kolejna dobra informacja. Ma jednak wysoki Indeks glikemiczny. Zawiera w sobie witaminę C, a to składnik wspomagający odchudzanie. O czym zresztą już wiele razy pisałem. Chociażby: Witamina C – dlaczego jest ważna przy odchudzaniu. Zajadaj się pestkami z dyni. Mają one w sobie zdrowe kwasy tłuszczowe, których – również na diecie – Twój organizm potrzebuje. Smacznego:)).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here