Odchudź się na wiosnę – jaką wybrać aktywność?

0
110
views
biegnąca kobieta
Photo on VisualHunt

Trzy dni temu rozpoczęliśmy zrzucanie tych paru kilogramów, które nie wiadomo w jaki sposób, pojawiły się po zimie;). W tamtym tekście skupiłem się na diecie, dzisiaj czas na trochę ruchu.

Jaką aktywność wybrać?

Załóżmy, że etap świadomości korzyści z ruchu masz już za sobą. Wiesz, że zmiany w kwestii dotychczasowego trybu funkcjonowania, mogą być wprowadzone na każdym etapie życia. Znasz korzyści. Teraz do głowy wbij sobie bardzo ważną rzecz. Odpowiedź na pytanie „Jaką aktywność wybrać?”. Na początku dostosowaną do swoich możliwości. Nic tak nie odbiera przyjemności z ruchu, jak zadyszka przy drugim powtórzeniu zbyt trudnych ćwiczeń, kontuzja, czy „ boli mnie wszystko, co może”. Często też pojawia się stwierdzenie po pierwszym – niedostosowanym do naszych możliwości treningu – „nie nadaję się do tego”. I tak może być. Do tego akurat się nie nadajesz, zacznij po prostu od czegoś „mniejszego”.

Trening areobowy pomaga spalić tkankę tłuszczową

Wykonywany umiejętnie. Jeśli zależy Ci dodatkowo na wyrzeźbieniu mięśni przyda się jeszcze trening siłowy. Dobre efekty przynosi połączenie obu form. Skupimy się jednak na treningu areobowym.

Jeśli nie wiesz jak się go definiuje, już spieszę z wyjaśnieniami. Trening areobowy inaczej określany jest mianem tlenowego. Od sposobu w jaki Twój organizm pozyska energię w czasie wykonywania ćwiczeń. Spalanie odbywa się przy udziale tlenu, jednym ze „składników” energii będą wolne kwasy tłuszczowe. Tak to w skrócie wygląda.

Aby aktywność można było określić mianem takiego treningu tętno w czasie wykonywania ćwiczeń powinno być na poziomie 65-70% (chociaż spotkasz też wartości niższe i wyższe) maksimum.

Jeśli jesteś osobą początkująca, to trzymaj się pierwszej liczby. W sytuacji gdy za cel postawisz sobie wzmocnienie wydolności organizmu (też funkcjonowania układu krwionośnego), trzeba będzie zwiększyć intensywność.

Zanim podejmiesz decyzję co do konkretnej formy aktywności, skonsultuj się z kimś, kto ma większe doświadczenie. Podpowie, a Ty dzięki temu masz większą szansę na uniknięcie błędów, a nawet kontuzji.

Warto też zwrócić uwagę na sprzęt (obuwie, strój, itp.), ale też nie ma co popadać w przesadę. Klub fitness, czy ruch na świeżym powietrzu to nie wybieg dla modelek czy modeli:). I pamiętaj o nawadnianiu organizmu podczas wysiłku. To konieczność.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.